Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
رشد 6 درصدی تولید فولاد درفولاد اکسین
 

رشد 6 درصدی تولید فولاد درفولاد اکسین

ﺳﻪشنبه، 16 تیر 1394 | Article Rating
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان از پیش‌بینی تولید 900 هزار تن فولاد در این شرکت طی سال‌جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته تولید 700 هزار تن، هدف‌گذاری شده بود که 83 هزار تن بیشتر تولید شد، امسال نیز هدف‌گذاری تولید 850 هزار تن است که دستیابی به تولید 50هزار تن افزون بر این رقم پیش‌بینی می‌شود.
عزیز قنواتی افزود: با توجه به نیاز داخل محصول مازادی در فولاد اکسین برای صادرات وجود ندارد با این حال سال گذشته 20هزار تن محصول نیز به خارج از کشور صادر شد.
وی اظهار کرد: این شرکت در سال 93 نسبت به سال قبل از آن، 20درصد رشد تولید داشت، در سه ماه نخست امسال نیز تولید فولاد در این واحد نسبت به مدت مشابه سال قبل، 6 درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: با تمام مشکلات، امسال افزایش 10درصدی تولید نسبت به سال 93 و تغییر ترکیبات تولید در دستور کار است.
قنواتی با اشاره به اینکه نیاز سالانه پروژه‌های نفت و گاز به لوله یک میلیون تن است، افزود: با توجه به ظرفیت تولید یک میلیون و 50هزار تن در فولاد اکسین تمام نیاز صنایع نفت در این شرکت قابل تامین است.
وی با بیان اینکه توانمندی تامین نیاز این صنایع در داخل وجود دارد و این توانمندی در سال گذشته به تمام دست‌اندرکاران صنایع نفت و گاز ارائه شد، افزود: با چنین توانی واردات معنا ندارد.

به گزارش استیل ایران به نقل از دنیای اقتصاد، قنواتی درباره سرانجام قرارداد سه جانبه این شرکت با لوله‌سازی اهواز و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای تولید ورق‌های عریض صنعت نفت گفت: تفاهم‌نامه 25دی سال 1392 برای تامین لوله‌های خط 270کیلومتری اهواز - گناوه بود که با وجود تایید تولیدات از سوی لوله سازی هنوز این قرارداد به سرانجام نرسیده است اما پیگیری‌ها ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین همچنین گفت: همه محصولات این شرکت تحت استاندارد API آمریکا است با این وجود، جذابیت بالای واردات نسبت به تولیدات داخلی و اعمال نشدن تعرفه‌های نامناسب توجیهی است که صنایع نیاز خود را از خارج از کشور تامین کنند.
وی در عین حال از پیگیری طرح توسعه یک میلیون و 250هزار تنی فولادسازی این شرکت خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح با شرکت ایتالیایی سازنده شرکت و یک شرکت چینی مذاکره شده که عملیاتی شدن آن توسط شرکت ایتالیایی به صرفه است.
وی درباره عرضه سهام این شرکت در بورس هم گفت: تا پایان امسال شرایط لازم برای عرضه سهام این شرکت در بورس مهیا خواهد شد.


تصاویر
  • رشد 6 درصدی تولید فولاد درفولاد اکسین
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها