Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ادامه روند نزولی سنگ آهن
 

ادامه روند نزولی سنگ آهن

پنجشنبه، 18 تیر 1394 | Article Rating
سنگ آهن در پی بهبود ذخایر بنادر چین که به دورنمای قیمت این کالا لطمه زد و همچنین در شرایطی که تولید بزرگترین معدنکاران این صنعت با وجود پایین ماندن تقاضا افزایش یافته است، به روند نزولی بازگشت.


طبق آمار متال بولتن، سنگ آهن با عیار 62 درصد برای تحویل به بندر کینگدائو روز دوشنبه 5.4 درصد کاهش یافت و به 52.28 دلار در هر تن رسید و افت 11 درصدی قیمت در هفته گذشته را عمیق‌تر کرد.

قیمت سنگ آهن در آوریل روند صعودی پیدا کرده بود اما در هشت روز گذشته کاهش داشته که طولانی ترین روند نزولی از 29 اوت به این سو به شمار می رود.

این کاهش رشد قیمت سنگ آهن در سه ماهه دوم امسال را که با امید نسبت به کند شدن روند رشد تولید غولهای معدنی حاصل شده بود، محدودتر کرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، ذخایر سنگ آهن در بنادر چین که بزرگترین خریدار و مصرف کننده سنگ آهن در جهان به شمار می رود، هفته گذشته برای نخستین بار از آوریل افزایش یافت. افزایش مذکور در شرایطی صورت گرفت که کندی صنعت فولاد این کشور تشدید شد و تولید کم هزینه از سوی بی اچ پی بیلیتون افزایش یافت. 

شرکت مالی کپیتال اکونومیکس و سیتی گروپ اعلام کردند چشم انداز تشدید اشباع عرضه در بازار جهانی باعث کاهش قیمت سنگ آهن به پایین 30 دلار در هر تن در نیمه دوم سال جاری میلادی خواهد شد.

تصاویر
  • ادامه روند نزولی سنگ آهن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها