Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
60 درصد از ظرفیت تولید ورق در کشور فعال است
 

60 درصد از ظرفیت تولید ورق در کشور فعال است

یکشنبه، 21 تیر 1394 | Article Rating
محمود اکبری، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها بین 55 تا 60 درصد از ظرفیت تولید ورق فولادی در کشور فعال بوده و مابقی این ظرفیت به دلیل بحران، خالی مانده است، افزود: خواستار اجرای هرچه سریعتر تعرفه پلکانی روی واردات انواع ورقهای فولادی هستیم.

به گزارش استیل ایران به نقل از معدن 24، محمود اکبری در نشستی خبری با اشاره به اینکه بحران ایجاد شده در بازار فولاد نسبت به بحرانهای قبلی طولانی تر شده است، افزود: ادامه بحران باعث شده تا شرکت های فولادسازی با مشکل جدی در تولید و توزیع محصولاتشان مواجه شوند. از سوی دیگر در حالی در بازار جهانی هزینه های تولید مانند انرژی، سنگ آهن و قراضه با افت قیمت مواجه شده که در بازار ایران وضعیت کاملاً برعکس بوده و هزینه های تولید حتی افزایش هم یافته است.

وی تأکید کرد: بحران ایجاد شده در بازار فولاد به حدی عمیق بوده که برخی اقدامات حمایتی انجام شده از سوی دولت را نیز بی اثر کرده است. در این شرایط حتی برخی خریداران طرح های هشتگانه فولادی نیز به دنبال واگذاری این طرح ها هستند و این وضعیت با برنامه سرمایه گذاری دولت در صنعت فولاد منافات جدی دارد و قطعاً با این روند به هدف تولید 55 میلیون تن فولاد تا 1404 نخواهیم رسید.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان اضافه کرد: با وجود همه پتانسیل هایی که کشورمان در زمینه تولید فولاد دارد اما در صورت ادامه روند بحرانی کنونی سرمایه گذاری ها در صنعت فولاد متوقف خواهند شد. بنابراین انتظار داریم دولت به صورت جدی تری با فولادسازان همراهی کند. بسیاری از کشورهای منطقه و جهان بر روی واردات محصولات چینی تعرفه اعمال کرده اند و شرکتهای چینی به دنبال صادرات به بازارهای بدون حفاظ هستند که از جمله بهترین این بازارها، بازار ایران است. با توجه به اینکه چین با مازاد تولید 100 میلیون تنی مواجه بوده و به شدت به دنبال صادرات این میزان محصول است. به همین دلیل از دولت تقاضا داریم هرچه زودتر نسبت به اجرای تعرفه پلکانی روی واردات فولاد اقدام کند.

اکبری تاکید کرد: اوضاع در بازار جهانی فولاد آنقدر خراب شده که حتی شرکتهای چینی در بازارهای مختلف با یکدیگر رقابت میکنند تا بتوانند محصولات خود را بفروشند.

به گفته وی در دو ماهه امسال بالغ بر 480 هزار تن انواع ورق فولادی وارد کشور شد که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد 13 درصدی را نشان می دهد.


تصاویر
  • 60 درصد از ظرفیت تولید ورق در کشور فعال است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها