Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قانون پولی و بانکی و مالیات های مستقیم اصلاح و تصویب شد

دوشنبه، 22 تیر 1394 | Article Rating

قانون مالیات های مستقیم و قانون پولی وبانکی که به علت تضاد با شرع و قانون اساسی توسط شورای نگهبان برگشت داده شده بود درکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اصلاح و با رای اکثریت اعضا تصویب شد.


به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، ابراهیم نکو درباره دستور جلسه یکشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استفساریه قانون پولی و بانکی کشور که از سوی شورای نگهبان به کمیسیون اعاده شده بود مجددا مورد بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت؛ماده 39 آن به نحوی اصلاح شد که دیگری منافاتی با شرع و قانون اساسی ندارد.

وی افزود:لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم که شورای نگهبان ازآن ایراد گرفته و معتقد بود برخی از مواد آن با قانون اساسی مغایرت دارد در کمیسیون اقتصادی مطرح شد و در نهایت با رای بالا تصویب شد؛ لذا این قانون با نظر مثبت شورای نگهبان لازم الاجرا است.

لازم به ذکر است سال 93 بانک مرکزی جمهوری اسلامی طرح های زیربنایی تدوین کرد تا فعالیت بانک ها و موسسات پولی و مالی منظم و قابل نظارت باشد، اما در بعضی قوانین واژه هایی وجود دارد که جلوی کار بانک مرکزی را برای نظارت می گیرد؛ لذا ماده 39 تمام این شبهه ها را از بین می برد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها