Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قانون حمایت از تولید یکی از پازل هاست/ باید پکیج مشکلات تولید باهم دیده شود

دوشنبه، 22 تیر 1394 | Article Rating

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان آنکه مشکل بخش تولید فقط با تدوین قانون و تکرار آن از منابع مختلف حل نمی شود، گفت: قانون یکی از پازل هاست و برای حل مشکل این بخش باید فاکتورهای دیگر نظیر نظارت بر اجرا، اجرای قانون، بحث تسهیلات بانکی، روابط پولی بانکها، فساد اداری، قاچاق، فرهنگ استفاده از کالای خارجی، تولید بی کیفیت و خارج از استاندارد و بطور کلی پکیج مشکلات این بخش با هم دیده شود.


به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، سیدهادی حسینی با بیان آنکه قانون یک بخش قضیه است و نمی توان ادعا کرد با قانونگذاری مشکل جامعه انسانی حل می شود، افزود: نباید وقتی قانون حمایت از تولید را نوشتیم و سود تسهیلات را تا حدودی کاهش دادیم، مطمئن شویم که مشکل واحدهای تولیدی حل می شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که نظام پولی و بانکی ما غلط است، هنگام ارایه تسهیلات طرح را بررسی و زمان برگشت سرمایه را محاسبه نمی کند، در زیان واحد تولیدی مشارکت نمی کند و تنها به سود و جریمه دیرکرد خود فکر می کند و آیا با این شرایط می توان از تولید حمایت کرد؟

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اظهار داشت: بانک ها تمایل دارند مانند هر بنگاه اقتصادی سود خود را افزایش دهند و با افزایش هزینه خدمات بانکی به بخش صنعت، درآمد خود را بیشتر کنند و هر چقدر هزینه این خدمات و نرخ بهره بیشتر باشد، سود بانک ها نیز بیشتر خواهد شد اما در مقابل بخش صنعت با کاهش سودآوری مواجه می شود.

وی افزود: با اینکه مشکل عمده تولیدکنندگان در ایران عدم دسترسی به منابع بانکی است اما انحصار منابع بزرگ مالی در دست عده ای خاص قرار دارد که این امر موجب می شود بنگاه های تولیدی از رقابت سالم فاصله بگیرند.

منتخب مردم قائمشهر در مجلس یادآور شد: پس از ضعف کارآیی بازار کار در ایران، بازارهای مالی در رده بعدی قرار گرفته اند و از نظر این شاخص؛ ایران در میان 139 کشور جهان دارای رتبه 120 است و در خاورمیانه و میان 20 کشور منطقه نیز ایران از نظر دسترسی به منابع مالی رتبه بیستم یا همان رتبه آخر را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ایران در دو شاخص کارآیی و محدودیت ورود و خروج سرمایه های بین المللی نیز در بین 20 کشور منطقه، جایگاه نوزدهم را دارد، افزود: ایران در شاخص دسترسی به خدمات مالی در میان 139 کشور، جایگاه 133 و در شاخص هزینه استفاده از خدمات و تسهیلات مالی بین 139 کشور، شاخص 129 را دارد.

حسینی افزود: البته مشکلات نظام بانکی مانند کمبود منابع مالی و بالابودن نرخ تسهیلات بانکی ریشه در عامل تورم داشته که از اختیارات نظام بانکی خارج بوده و باعث افزایش نرخ تسهیلات بانکی می شود.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظرات

شنبه, 28 اردیبهشت,1398

Dahl

ازکجا میشود اطلاعات بیشتری بدست آورد

نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها