Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
اواخر پاییز زمان بازگشت رونق به بازار فولاد است
 

اواخر پاییز زمان بازگشت رونق به بازار فولاد است

چهارشنبه، 24 تیر 1394 | Article Rating

حمیدرضا طاهری زاده، نایب رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان این که از اواخر پاییز باید شاهد رونق بازار فولاد بود، گفت: شرایط بازار فولاد ایران حاکی از آن است که رکود موجود که تشدید هم شده است 3 تا 4 ماه آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از اواخر پاییز رونقی در بازار خرید محصولات فولادی کشور اتفاق خواهد افتاد البته رشد نرخ ها بعید به نظر می رسد.

طاهری زاده افزود: قیمت های جهانی فولاد نیز در حال تنزل است چراکه از یک سو چین همچنان قیمت های فروش خود را کاهش می دهد و از سوی دیگر به دلیل افت ارزش پول روسیه و اکراین باید شاهد کاهش قیمت های فروش فولاد این دو کشور نیز باشیم.

وی با بیان این نکته که امکان کاهش 50 تا 60 دلاری بهای جهانی فولاد وجود دارد اظهار داشت: با این افت، قیمت های فولاد به کف رسیده و امکان کاهش دوباره وجود نخواهد داشت. از این نقطه به بعد باید شاهد ثبات بر بازار و سپس بازیابی و روند رو به رشدد نرخ ها باشیم.

به گزارش استیل ایران به نقل از معدن 24، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درخصوص درخواست افزایش تعرفه واردات محصولات فولادی نیز گفت: معتقدم تعرفه های وضع شده، مکفی بوده و بهتر است در سطوح فعلی باقی بماند چراکه بعدها ممکن است برای مقابله با بازارهای جهانی، افزایش تعرفه به ضرر تولیدکنندگان داخلی تمام شود.

وی ادامه داد: پیش از سال شاهد افزایش 10 تا 12 درصدی تعرفه واردات محصولات فولادی بویژه ورق های فولادی بودیم و تنها ورق های آلیاژی از این موضوع مستثنی شده و در رقم 4 درصد قبل باقی ماندند.

طاهری زاده در خاطرنشان کرد: درخواست افزایش تعرفه از سوی انجمن فولاد به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارایه شد اما بعید است وزارت مربوطه با این افزایش موافقت کند.

تصاویر
  • اواخر پاییز زمان بازگشت رونق به بازار فولاد است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها