Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
جدول قیمت‌های مواد اولیه فولادسازی در 5 ماه نخست سال 2015
 

جدول قیمت‌های مواد اولیه فولادسازی در 5 ماه نخست سال 2015

چهارشنبه، 24 تیر 1394 | Article Rating
با توجه به این‌كه صنعت فولاد یكی از صنایع بنیادی هر كشور است و در واقع یكی از معیار‌های صنعتی شدن هر كشور وابسته به پیشرفت و توسعه این صنعت است؛ توجه خاص به آن و بهبود و توسعه آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


بنابراین در این صنعت نیز همانند بسیاری از صنایع دیگر پژوهش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای بهبود كیفیت، تولید فولادهای خاص، كاهش مصرف انرژی و كاهش آلودگی محیط‌زیست انجام گرفته است.

به گزارش استیل ایران به نقل از معدن24، با توجه به این‌كه صنعت فولاد جزو صنایع انرژی بر بوده و حامل‌های انرژی سهم قابل‌توجهی از قیمت تمام شده فولاد را به‌خود اختصاص می‌دهند، ارایه راهكارهایی جهت مدیریت مصرف انرژی كاملاً ضروری است و كاهش مصرف انرژی در تولید فولاد، محور اصلی برنامه‌های كارخانه‌های فولاد و مولفه اصلی اهداف شركت‌های فولادسازی جهان است.

در ادامه روند قیمتی مواد اولیه برای تولید فولاد در سال 2015 در جدول آمده است.

اطلاعات مربوط به قیمت زغال‌سنگ حرارتی، سنگ‌آهن و گاز طبیعی توسط صندوق بین‌المللی پول (IMF) به‌دست آمده است. ارقام ثبت شده در زمینه قراضه فولادی نیز بنا بر گزارش موسسه Recycling International است.

قیمت‌های زغال كك‌شو و الكتریسیته نیز از سازمان اطلاعات انرژی (EIA) وزارت انرژی ایالات متحده به‌دست آمده و باقیمانده ارقام ذكر شده در این جدول از سایت steelonthenet استخراج شده است.

 

نوع زغال‌سنگ حرارتی استرالیایی بوده و قدرت حرارتی 1200 btu/pound دارد. دارای كمتر از یك درصد گوگرد و 14 درصد خاكستر است. این قیمت برحسب قیمت FOB بندر نیوكاسل بوده و واحد آن دلار آمریكا به ازای هر تن است. توجه كنید كه مجموعه قیمت‌ها بر حسب هزینه به ازای تن كوتاه است.

سنگ‌آهن موجود در این جدول دارای غلظت آهن 67.55 درصدی بوده و به صورت نرمه است و قیمت قراردادی آن فوب اروپا است كه بر حسب واحد سنت به‌ازای متریك تن خشك (dmtu) است.

گاز طبیعی ذكر شده روسی بوده كه آخرین قیمت كشور آلمان و بر حسب دلار به ازای هزار مترمكعب گاز است.

اما قراضه آهنی ذكر شده نیز از جنس قراضه فولادی سنگین (HMS1) یك چهارم اینچ است و بر حسب كمترین و بیشترین قیمت در هر ماه بیان شده كه بر مبنای FOB رتردام و بر حسب واحد دلار بر تن است.

قیمت‌های الكتریسیته مصرفی به صورت میانگین ماهانه قیمت‌های ایالات متحده برای مصارف صنعتی و بر حسب واحد سنت بر كیلووات ساعت است.

منظور از واحد dmtu آهن با عیار یك درصد یا قیمت معادل 10 كیلوگرم سنگ‌آهن در هر واحد است.

تصاویر
  • جدول قیمت‌های مواد اولیه فولادسازی در 5 ماه نخست سال 2015
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها