Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
واردات بدون کنترل فولاد به کشور بحران ساز است
 

واردات بدون کنترل فولاد به کشور بحران ساز است

چهارشنبه، 24 تیر 1394 | Article Rating
مدیر ارشد تولید شرکت فولاد مبارکه اصفهان با انتقاد از واردات بی رویه فولاد به کشور گفت: افزایش واردات فولاد به کشور، بزرگترین شرکت فولادی منطقه خاورمیانه را با بحران روبرو کرده است.


مختار بخشیان اظهار کرد: شرایط موجود کشور برای فولادسازها بغرنج و خاص شده است.

وی با اشاره به توان تولید بالا و همچنین کیفیت کم نظیر محصولات فولادی این شرکت افزود: در سال های اخیر به دلیل کاهش نرخ جهانی فولاد و واردات بی رویه فولاد از نیمه دوم سال قبل، شرکت های تولیدکننده فولاد با بحران مواجه شدند.

به گزارش استیل ایران به نقل از فارس، مدیر ارشد شرکت فولاد مبارکه اصفهان با انتقاد از واردات بدون کنترل فولاد به کشور از ورشکستگی برخی از واحدهای تولیدی کوچک فولاد و همچنین بحران در شرکت های بزرگ فولاد کشور خبر داد.

وی از تصمیم این شرکت برای کاهش تولید فولاد خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر بیشتر واحدهای تولیدی فولاد در کشور با حدود 20 تا 50 درصد از توان خود به فعالیت می پردازند.

بخشیان تصریح کرد: بسیاری از محصولات تولیدی به دلیل وضعیت بازار و نبود مشتری در انبارها دپو شده است.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه اصفهان تندیس مقاومت این ملت در زمان جنگ اقتصادی است، گفت: در حال حاضر و با سیاست های غلط اقتصادی پیش گرفته شده توسط دولت، این شرکت در زمان جنگ اقتصادی و تحریم ها توسط نهادهای داخلی در حال زمین خوردن است.

مدیر ارشد تولید شرکت فولاد مبارکه اصفهان در تشریح دلایل کاهش جهانی قیمت فولاد در جهان اظهار کرد: سه عامل اصلی تعیین کننده قیمت فولاد انرژی، مواد اولیه و نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: کاهش قیمت اصلی مواد اولیه مانند سنگ آهن از 168 دلار به 47 دلار در خارج در حالی اتفاق افتاد که قیمت مواد اولیه در ایران از 78 تومان به 240 تومان افزایش یافت.

بخشیان کاهش قیمت انرژی به یک سوم قیمت گذشته در خارج از کشور و افزایش صد درصدی قیمت حامل های انرژی در داخل را از دیگر عوامل اثرگذار در کاهش قیمت فولاد عنوان کرد.

وی تصریح کرد: قیمت نیروی کار در خارج از کشور افزایش قابل توجهی نداشته اما قیمت نیروی کار در ایران هر ساله افزایش می یابد.

مدیر ارشد تولید شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: افزایش سه برابری قیمت مواد اولیه، دو برابری انرژی و 50 درصدی دستمزدها از یک سو و از طرف دیگر پایین آمدن تعرفه واردات رقابت را برای ما سخت کرده است.

بهار دلالان، خزان تولیدکنندگان

وی شرایط موجود را بهاری برای دلالان و واسطه گران و همچنین خزانی برای تولیدکنندگان توصیف کرد و افزود: واردات فولاد با ارز مبادله ای به کشور تیشه به ریشه تولید فولاد در کشور زده است.

بخشیان این نوع سیاست گذاری مخرب را اثرگذارتر از تحریم عنوان کرد و یادآور شد: در شرایطی که ارز به سختی به کشور وارد می شود برخی با سوءاستفاده از وضعیت به راحتی ارز را از کشور خارج می کنند.

مدیر ارشد تولید شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه این شرکت با وضعیت موجود در بازارهای جهانی همچنان بازارهای خود را حفظ کرده است، اظهار کرد: مشکلی که در این میان وجود دارد از دست رفتن بازارهای داخلی فولاد است.

وی با بیان اینکه از سقف توان صادراتی موجود در حال استفاده هستیم، تصریح کرد: نبود زیرساخت های مناسب، صادرات را محدود کرده است.

بخشیان از افزایش 30 درصدی صادرات محصولات این شرکت خبر داد و اضافه کرد: این موضوع در حالی است که 90 درصد از بازار داخل از دست می رود.

تصاویر
  • واردات بدون کنترل فولاد به کشور بحران ساز است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها