Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت نفت کاهش یافت

دوشنبه، 29 تیر 1394 | Article Rating

در حالی که آمارها نشان می دهد صادرات نفت عربستان به رغم تولید بالا به پایین ترین رقم 5 ماه گذشته رسیده، قیمت نفت امروز کاهش یافت، اما شتاب مجددی که فعالیت های حفاری نفت آمریکا در اوایل ماه جاری به خود گرفته بود، ظاهرا فروکش کرده است.
هر دو شاخص نفتی هفته گذشته به دلیل پیش بینی افزایش صادرات نفت ایران، سومین کاهش قیمت هفتگی خود را تجربه کردند.
به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر، امروز با 14 سنت کاهش به 56 دلار و 96 سنت رسید. نفت برنت هفته گذشته حدود 3 درصد و در ماه جاری بیش از 10 درصد افت قیمت داشته است.
قیمت نفت خام آمریکا هم پس از کاهش بیش از 3 درصدی هفته گذشته و افت بیش از 14 درصدی در ماه جولای، امروز با 7 سنت کاهش به 50 دلار و 82 سنت رسید.
صادرات نفت عربستان در ماه می به پایین ترین رقم از ماه دسامبر رسیده و بر اساس آمارهای رسمی، صادرات روزانه نفت این کشور به 6.935 میلیون بشکه رسیده، در حالی که این رقم در ماه آوریل 7.737 میلیون بشکه بود.
این کاهش صادرات در حالی است که تولید نفت عربستان در بالای 10 میلیون بشکه در روز قرار دارد.
بانک بارکلیز در یادداشتی برای مشتریان خود نوشت: «با قیمت های فعلی، نفت شیل به شدت با چالش مواجه می شود و تقاضا می تواند موجب افزایش غیرمنتظره قیمت ها شود.»
تحلیلگران بانک گلدمن ساکس گفتند، اگر قیمت نفت خام آمریکا به سطح ماه گذشته یعنی حدود 60 دلار در هر بشکه برگردد، «با توجه به بهبود درآمدها به دلیل کاهش حدودا 30 درصدی هزینه ها و کنار آمدن تولید کنندگان (با وضعیت فعلی اقتصادی) تولید کنندگان آمریکایی فعالیت خود را افزایش خواهند داد.»

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها