Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بازار آهن تا چند ماه آینده تغییر نمی کند
 

بازار آهن تا چند ماه آینده تغییر نمی کند

پنجشنبه، 01 مرداد 1394 | Article Rating

رییس اتحادیه آهن تهران تصریح کرد: براساس توافق بدست آمده از مذاکرات وین، تحریم ها در مرحله نهایی برداشته می‌شود و یک فراید زمانی برای آن در نظر گرفته شده است. با این همه نمی توان انتظار داشته باشیم که طی چند ماه آینده شاهد تغییراتی در بازار آهن کشور باشیم.


محمد آزاد اظهار کرد: برداشت تحریم ها در بازار آهن، فولاد و فلزات دیگر، تاثیر آنی نخواهد داشت.

وی گفت: صنعت فولاد کشور سالیان سال است که با سیاست های خاص از جمله تحریم ها مواجه بوده و در طی این سال‌ها با توان و دانش داخلی توانسته‌ایم فعالیت‌های خود را دنبال کنیم.

رییس اتحادیه آهن تهران تصریح کرد: براساس توافق بدست آمده از مذاکرات وین، تحریم ها در مرحله نهایی برداشته می‌شود و یک فراید زمانی برای آن در نظر گرفته شده است. با این همه نمی توان انتظار داشته باشیم که طی چند ماه آینده شاهد تغییراتی در بازار آهن کشور باشیم.

وی اظهار داشت: تغییرات این صنف را تنها در صورتی می‌توان پیش‌بینی کرد که این پرسش به طور شفاف از سوی مسئولان امر پاسخ داده شود، که آیا قرار است مرزهای کشور باز شود یا خیر؟

وی بیان داشت: باید مشاهده کنیم که در صورتی که مرز های کشور باز شود واردات و صادرات ما در چه وضعیتی قرار خواهد گرفت. اگر واردات افزایش یابد ، تولیدکنندگان داخلی ضربه می‌خورند و از طرفی دیگر اگر در صادرات موفق عمل کنیم تولید کننده داخلی تقویت می‌شود که این خود نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و بلند مدت است.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایلنا، محمد آزاد گفت: در حال حاضر نمی‌توان در خصوص وضعیت بازار و همچنین قیمت ها به طور دقیق صحبت کرد چرا که پارامتر های متعددی در این خصوص وجود دارد که از جمله آن می توان به ارزش پول ملی کشور اشاره کرد.

وی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده و گلایه هایی که مطرح می‌شود، اظهار داشت: تا 12 سال پیش کالا مستقیما از تولیدکننده (کارخانه ذوب آهن،فولاد مبارکه، کارخانه ها و.. ) خریداری می‌شد و هیچ مشکلی وجود نداشت اما از سال 82 تا به امروز، فروش به بورس واگذار شده است.

وی افزود: در سال‌های اول فعالیت محصول به اعضای صنف نیز فروخته می‌شد اما در سال‌های اخیر کالا مستقیم به فروش نمی‌رسد.

وی در خصوص فروش محصولات در بورس گفت: فروش به گونه ای ست که مجموعه محصولات در تابلو بورس معرفی می‌شود و تنها خریداری قادر به خرید است که به بانک متصل است و یا پول هنگفتی در دست دارد. فردی که کالا را خریداری می کند عضو صنف نیست و نمی‌تواند کالا را بفروشد.

وی در خصوص مشکلات و افزایش هزینه ها در بهای تمام شده نیز گفت: فروش توسط عوامل صورت می‌گیرد، به همین دلیل در هنگام فروش فاکتوری صادر نمی‌شود تا فرد شناخته نشود. از طرفی در معامله بورس مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده است و با احتساب سود 2 تا 3 درصدی کالا قیمت تمام شده مشخص می شود.

وی تاکید کرد:‌ ارائه ندان فاکتور فروش به اعضای صنف اتحادیه از سوی شرکت هایی که محصولات را از بورس خریداری می‌کنند امروز موجب شده است که همکاران ما باردیگر موظف به پرداخت مالیات برارزش افزوده شوند که همین امر برای ما مشکلاتی را به همراه آورده است. حال خواسته این صنف این است که خرید ها و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده در مرحله اول تایید شود و اعضای صنف ما به تفاوت آن را پرداخت کنند.

تصاویر
  • بازار آهن تا چند ماه آینده تغییر نمی کند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها