Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تعلیق موقت تولید و رشد قیمت جهانی فولاد
 

تعلیق موقت تولید و رشد قیمت جهانی فولاد

یکشنبه، 11 مرداد 1394 | Article Rating
پکن در نظر دارد برای اجرای طرح کنترل کیفیت هوا برای جشن سان و رژه نظامی در رابطه با هفتادمین سالگرد پیروزی جنگ جهانی دوم به طور موقت تولیدات کارخانه های صنعتی خود را متوقف کند و این توقف تولید می تواند تأثیر مثبتی بر روی قیمت های فولاد داشتته باشد.


رخی کارخانه های فولادسازی که در استان های هبی و شانگزی قرار دارند اطلاعیه های مبنی بر توقف یا کاهش تولید طی جشنی که در سوم سپتامبر برگزار می شود دریافت کرده اند.

این اقدام می تواند حدود 30 درصد از ظرفیت تولید فولاد از پایان ماه اوت تا اوایل ماه سپتامبر را کاهش دهد.

علاوه بر این از پایان ماه سپتامبر تا اوایل ماه اکتبر که تعطیلات روز ملی به حساب می آید کارخانه های فولادسازی که در 100 کیلومتری پکن واقع شده اند کاملا بسته خواهند شد.

از طرف دیگر تولید روزانه فولاد خام در ماه ژوئیه به دلیل کاهش سود، تنزل پیدا کرد و در نتیجه فولادسازان چینی به تعمیرات کارخانه های خود روی آورده و از میزان تولید خود کاسته اند که اندکی قیمت های فولاد را افزایش داده اند.

به گزارش استیل ایران به نقل از معدن24، تحلیلگران این افزایش قیمت را موقت ارزیابی می کنند چون تقاضای واقعی به دلیل چشم انداز ضعیف اقتصادی وجود ندارد.

برخی از کارشناسان معتقدند که با این اقدامات و تعطیلی موقتی، موضوع ظرفیت مازاد فولاد حل نخواهد شد.

این برنامه ها به طور موقت تولید را متوقف خواهد کرد اما به ندرت بر روی بازار فولاد تأثیرگذار خواهد بود چراکه میزان تقاضا ضعیف بوده و چشم انداز اقتصادی نیز نامطلوب است و در نیمه دوم سال نیز اوضاع همین گونه خواهد بود.

با وجود اینکه در بازار آتی فولاد در این ماه شاهد رشد قیمت فولاد بودیم اما تقاضای ضعیف و ظرفیت مازاد، مانع تداوم رشد قیمت ها شده است.

انجمن آهن و فولاد چین (CISA) اعلام کرده که 43 درصد از فولادسازان عضو این انجمن، در نیمه نخست سال جاری متضرر شده اند چون تقاضا ضعیف بوده و از طرف دیگر ظرفیت مازاد همچنان وجود دارد که قیمت ها را تحت فشار قرار می دهد.

تصاویر
  • تعلیق موقت تولید و رشد قیمت جهانی فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها