Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
رشد 5 درصدی میزان تولید فولاد در فولاد خوزستان
 

رشد 5 درصدی میزان تولید فولاد در فولاد خوزستان

دوشنبه، 12 مرداد 1394 | Article Rating

450 هزار و 600 تن شمش به خارج صادر کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 215 درصد افزایش داشت.


مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اعلام این خبر افزود: میزان تولید فولاد در این شرکت نیز در مدت یاد شده برابر با یک میلیون و 160 هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد رشد نشان داد.
به گزارش استیل ایران به نقل از فولادنیوز، عبدالمجید شریفی افزود: این شرکت در مدت مذکور با تولید دو میلیون و 325 هزارتن گندله سنگ آهن و یک میلیون و 320 هزارتن آهن اسفنجی به رشد 15 درصدی در تولید گندله و رشد 14درصدی در تولید آهن اسفنجی دست یافت.
وی با بیان اینکه فولاد خوزستان رتبه نخست صادرات فولاد کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: در چهار ماه مورد اشاره، محصولات تولیدی این شرکت از طریق بندر امام خمینی (ره)، به بازارهای هدف از جمله بنگلادش، ابوظبی، پاکستان، ترکیه، تایلند، عمان، مصر، سودان و دیگر مشتریان منطقه ارسال شده است. 
وی ادامه داد: همکاران بخش های ارسال محصول و صادرات، موفق شدند در تیرماه امسال 131 هزارتن شمش را به بندر حمل و از آنجا به مقاصد صادراتی ارسال کنند که این میزان صادرات، رکوردی جدید محسوب می شود. شایان ذکر است رکورد قبلی در این زمینه 118 هزارتن و مربوط به اردیبهشت ماه امسال بوده است. 
شریفی در تشریح شرایط سخت حاکم بر محیط کسب و کار و کاهش قیمت و تقاضای موثر فولاد در بازارهای داخلی ، همزمان با کاهش قیمت های جهانی محصولات فولادی افزود: در بازار جهانی همراستا با کاهش قیمت فولاد، نهاده‌های تولید نظیر سنگ آهن، قراضه، و حمل و نقل و انرژی کاهش پیدا کرده و لازم است تمهیداتی برای کاهش قیمت های داخلی نهاده های تولید انجام شود و در جهت تقویت رقابت پذیری محصولات تولید داخل اقدامات موثری توسط مسئولان مربوطه صورت پذیرد.
وی افزود: با توجه به عرضه مازاد تولید فولاد کشورچین در بازارهای منطقه و تهدید واردات بی رویه محصولات فولادی به کشور لازم است تعرفه موثر واردات شمش و محصولات فولادی در جهت حمایت از تولیدات داخلی افزایش یابد .
شریفی ادامه داد: به منظور امکان رقابت در بازارهای جهانی و امکان کاهش قیمت تمام شده محصولات ، اقدامات موثری به جهت کاهش قیمت سنگ آهن ، حمل و نقل و انرژی متناسب با روند جهانی که طی سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است ، صورت پذیرد. همچنین اعطای به موقع و موثر مشوق ها و جوایز صادراتی در جهت پوشش بخشی از هزینه های تولید در دستور کار قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: با توجه به شرایط فعلی و به دلیل رقابت فشرده در بازار لازم است تولیدکنندگان، با توجه ویژه به سیاست های اقتصاد مقاومتی ازطریق افزایش بهره وری منابع و بهینه سازی نرخ مصارف و کیفی سازی تولیدات ، رقابت پذیری خودرا افزایش دهند.
وی تصریح کرد: اولویت اول شرکت فولاد خوزستان همچنان، تامین نیاز کارخانجات نوردی داخلی بوده و مازاد تولید برای توسعه صادرات غیر نفتی روانه بازارهای صادراتی منطقه می گردد و آمادگی تحویل فولاد به تمام متقاضیان داخل کشور وجود د ارد.



تصاویر
  • رشد 5 درصدی میزان تولید فولاد در فولاد خوزستان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها