Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
قیمت سنگ اهن افزایش یافت
 

قیمت سنگ اهن افزایش یافت

چهارشنبه، 14 مرداد 1394 | Article Rating
افزایش اخیر قیمت سنگ آهن تجار را جذب بازار کرده تا آنجا که تجارت سلف سنگ آهن در چین به اوج خود رسید.

تجارت سنگ آهن ماه گذشته در بورس کالای دالیان با افزایش مواجه شد و به 32.4 میلیون قرارداد یا 3.2 میلیارد تن رسید.

این ارقام در مقایسه با ماه مه که تعداد قراردادها بالغ بر 24.9میلیون قرارداد بود، افزایش قابل توجهی را نشان می دهد.

یکسال پیش حجم تجارت سنگ آهن کمتر از یک سوم میزان کنونی بود.

یک تحلیلگر در شانگهای می گوید حجم تجارت آتی سنگ آهن به رکورد جدیدی رسید، چون سرمایه گذاران از نظر چشم انداز قیمت، دیدگاه های کاملاً مختلف و گاه متفاوتی دارند.

اطلاعات اقتصادی اخیر، تصویر راکدی از بازار سنگ آهن را ارائه می داد حال آنکه میزان موجودی سنگ آهن در بنادر به پایین ترین سطح خود از ماه نوامبر 2013 تاکنون رسیده است.

وی در ادامه افزود شاهد این خواهیم بود که حجم داد و ستد در بازار افزایش چشمگیری داشته باشد چون به نظر می رسد دو دیدگاه بتوانند در نهایت با یکدیگر به توافق برسند.

قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در 13 ژوئیه (جولای) به اوج خود رسید.

این کالا در چین از سال 2013 که بورس کالای دالیان راه اندازی شد فقط در این بورس داد و ستد شد و این در حالی است که پیش از آن قراردادها به صورت نقد تسویه می شدند.

قیمت سنگ آهن پس از آنکه در اوایل ژوئیه به پایین ترن سطح خود رسید، چهارشنبه گذشته افزایش پیدا کرد، چراکه قیمت آن در چین به پایین ترین سطح خود رسیده بود.

قیمت پایه سنگ آهن وارداتی چین با عیار 62 درصد شامل هزینه حمل و نقل و بیمه در بندر تیانجین با 3.1 دلار در هر تن یا 5.9 درصد افزایش به 55.3 دلار در هر تن رسید و سپس در روز جمعه گذشته به 55.89 دلار در هر تن افزایش یافت.

به گزارش استیل ایران به نقل از معدن24، دلیل افزایش اخیر قیمت سنگ آهن بالا رفتن قیمت های فولاد در بورس آتی شانگهای بود که در روز چهارشنبه به 340 دلار در هر تن رسید، چون چین اعلام کرده بود که فولادسازان اطراف پایتخت باید تولیدات خود را برای مراسم رژه هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم کاهش دهند.


تصاویر
  • قیمت سنگ اهن افزایش یافت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها