Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تولید فولاد در چین مجددا کاهش یافت
 

تولید فولاد در چین مجددا کاهش یافت

یکشنبه، 18 مرداد 1394 | Article Rating
برخی از فولادسازان چینی پس از افزایش اخیر قیمت های فولاد به تولیداتشان افزوده اند در حالی که بسیاری از فولادسازان در ماه ژوئن زمانیکه عرضه مازاد وجود داشت و رکود اقتصادی در چین قیمت ها را کاهش داد، اقدام به تعطیلی کارخانه ها کرده و به تعمیر و نگهداری آن روی آوردند.

قیمت شمش چهارگوش فولادی در 8 جولای در تانگشان (مرکز سنجش فشار عرضه و تقاضا در مرکز چین) به پایین ترین سطح تاریخی خود یعنی 272.17 دلار در هر تن (تحویل در محل کارخانه) سقوط کرد اما پس از آن حدود 200 یوآن در هر تن در روز دوشنبه گذشته افزایش پیدا کرد چون نگرانی بر سر کاهش تولید اجباری در شمال چین موجب افزایش قیمت ها شد.

یک فولادساز دولتی که ظرفیت تولید سالاانه آن 7.5 میلیون تن که عمدتاً میلگرد ساختمانی است، در ماه ژوئن ظرفیت تولید خود را از 80 درصد به 90 درصد افزایش داده است.

مدیر یک کارخانه فولادسازی دیگر در جنوب غرب چین می گوید، با وجود زیان دهی اندک، ما به تولیداتمان می افزائیم اما برای بهره برداری باید نقدینگی داشته باشیم که با افزایش اخیر در قیمت های فولاد، این شرایط تا حدی مهیا شد که به افزایش تولید روی آوردیم.

این در حالی است که همه فولادسازان این کشور به افزایش تولیداتشان روی نیاوردند چون تقاضای فولاد بهبود پایداری از خود نشان نداده و تنها این افزایش تولید، عمدتاً در جنوب کشور اتفاق افتاده است.

قرار است در شمال و در اطراف پکن، کارخانه های فولادسازی بواسطه مراسم رژه و سان تعطیل شون یا از میزان تولیداتشان بکاهند تا از آلودگی هوا در این مراسم کاسته شود.

از این رو برخی از کارخانه های شمالی به تولیداتشان خواهند افزود.

به گزارش استیل ایران به نقل از معدن24، قیمت سنگ آهن براساس شاخص پلاتز در پایان هفته گذشته 55.75 دلار بود اما به دلیل کمبود نقدینگی، افزایش تولید تا حدی مشکل است و در نتیجه بزودی فشارها بر روی قیمت سنگ آهن برخواهد گشت.

تصاویر
  • تولید فولاد در چین مجددا کاهش یافت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها