Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت طلا به ۱۱۱۷ دلار رسید

پنجشنبه، 22 مرداد 1394 | Article Rating
در حالی که ارزش دلار و سهام های اروپایی به دلیل نگرانی از کاهش ارزش یوان چین کاهش یافته، قیمت طلا برای پنجمین جلسه متوالی افزایش یافت و رکورد جدیدی به عنوان بالاترین رقم 3 هفته اخیر به ثبت رساند.
اوایل جلسه امروز بانک خلق چین نرخ رجوع نقطه میانی یوان را به پایین تر از رقم کاهش یافته 2 درصدی روز سه شنبه رساند.
این اقدام نگرانی ها از در گرفتن یک جنگ ارزی را دامن زد و به شاخص های جهانی بازارهای بورس آسیب زد. این تحولات موجب شد تا بخشی از سرمایه گذاران به دنبال دارایی های کم ریسک تری نظیر طلا بروند. فلز زرد اکنون بیش از 3 درصد نسبت به پایین ترین رقم 5 سال و نیم اخیر یعنی 1077 دلار که در اواخر ماه جولای به ثبت رسیده بود، بالاتر رفته است.
به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز تا یک درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم از 20 جولای تاکنون (1119 دلار و 80 سنت) رسید اما سپس 8 دلار افزایش نسبت به جلسه قبل داشت و به 1117 دلار و 76 سنت رسید.
ارزش دلار در برابر سبد ارزهای جهانی امروز 0.9 درصد کاهش یافت.  کاهش ارزش دلار آمریکا قیمت طلا را برای خریداران خارجی پایین تر می آورد.
برنارد داحداح، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «هرچند سیاستگذاران فدرال رزرو به دنبال این هستند که چه اتفاقی در چین و دیگر اقتصادها دارد رخ می دهد، اما آنها احتمالا همچنان در پی افزایش نرخ بهره تا ماه سپتامبر هستند.»
وی افزود: «بنابراین حمایتی که ما از قیمت طلا شاهد هستیم احتمالا کوتاه مدت خواهد بود.»
اقتصاددانان و ناظران گفتند، بعید است کاهش ارزش یوان چین تمرکز فدرال رزرو را از اقتصاد داخلی آمریکا که ظاهرا آماده افزایش نرخ بهره است، منحرف کند.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها