Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
قفل فولاد باز شود
 

قفل فولاد باز شود

شنبه، 24 مرداد 1394 | Article Rating
فولاد به عنوان محصول استراتژیک، نیازمند حمایت دولت و مسئولان است به‌ویژه در حوزه بانکی و مالیاتی ضروری است تا حد امکان سودهای بانکی کاهش یافته، جریمه‌ها بخشیده شده و مالیات کمتری گرفته شود تا این صنعت به پویایی خود بازگردد.

حمیدرضا طاهری‌زاده، نایب‌رییس انجمن فولاد ضمن بیان این مطلب درباره عوامل تاثیرگذار بر صنعت فولاد می‌گوید: فولاد به‌دلیل اینکه یک صنعت استراتژیک است نیاز مبرمی به حمایت دارد اما در سال‌های اخیر این محصول به‌وسیله عوامل مختلف ضربه خورده و توجه کافی و وافی به آن انجام نشده است.

وی می‌افزاید: فولاد درحال‌حاضر از ۲ جنبه بسیار پراهمیت لطمه می‌خورد یکی از سیستم بانکی و دیگری از اداره مالیات کشور که متاسفانه بیشترین فشار را روی صنایع وارد می‌کنند به‌طوری‌که روند کار برای فولادی‌ها قفل می‌شود.

وی تصریح می‌کند: انجمن فولاد درصدد است به این موضوعات رسیدگی و از میزان این فشارها بکاهد زیرا تمامی صنایع به‌ویژه فولاد نیازمند حمایت دولت و مسئولان هستند و بدون حمایت‌های لازم امکان بقا نخواهند داشت زیرا درحال‌حاضر شرایط بحرانی و رکود جهانی بر فولاد حاکم است و برداشتن فشارهای داخلی می‌تواند بر ادامه این روند تاثیرگذار باشد تا این روزهای سخت بگذرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از گسترس صمت، طاهری‌زاده گفت: متاسفانه در کشور بهره‌های سنگین بانکی و جریمه‌ها گریبان فولادی‌ها را گرفته که این مسئله باعث فلج صنعت فولاد شده است در حالی که در سایر کشورها تا جایی که امکان دارد میزان بهره‌ها را کم و جریمه‌ها را حذف می‌کنند تا صنایع پا برجا بمانند و زمین نخورند این روند نیز باید در کشور ما هم به مرحله عمل درآید.

وی درباره تاثیرگذاری تحریم‌ها بر شرایط موجود بیان می‌کند: تحریم‌ها هنوز از بین نرفته اما توافقاتی که امضا شده پس از چند ماه تاثیرات خود را برجای خواهد گذاشت ولی به‌طور قطع از بین رفتن تحریم‌ها رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

طاهری‌زاده عنوان می‌کند: بازار فولاد به لحاظ جهانی در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد به‌طوری‌که قیمت‌ها هر روز در حال کاهش است از سنگ‌آهن گرفته تا محصولات نهایی دچار کاهش قیمت هستند به‌ویژه با افزایش تولید در چین، ترکیه و روسیه و کاهش پول کشورهای مختلف در مقابل دلار این افت قیمت‌ها بیشتر می‌شود.

وی می‌گوید: کشور ما هم از این وضعیت مستثنا نیست به‌ویژه اینکه در کشور ما پروژه‌های عمرانی و ساخت‌وسازها هم کاهش یافته و احتمال می‌رود تا چند ماه آینده هم دوباره با کاهش قیمت‌ها روبه‌رو شویم اما پس از آن چون دیگر جایی برای کاهش قیمت‌ها باقی نمی‌ماند دوباره با مساعد شدن شرایط و افزایش ساخت‌وسازها، بازار فولاد با رونق مواجه خواهد شد.

وی تاکید می‌کند: احتمال دارد از ۳ماه پایانی امسال و اوایل سال ۹۵ شاهد افزایش ساخت‌وسازها باشیم و شرایط خوبی را تجربه کنیم چراکه معتقدیم روزهای سخت می‌گذرد و فولاد دوباره جان می‌گیرد.
تصاویر
  • قفل فولاد باز شود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها