Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تورم تولید 11 درصد شد

یکشنبه، 25 مرداد 1394 | Article Rating
شاخص بهای تولیدکننده در ایران در تیرماه نسبت به ماه قبل 0.2 درصد کاهش یافته اما نسبت به ماه مشابه سال قبل 5.7 درصد افزایش یافته است. این شاخص، در دوازده ماه منتهی به تیر ماه ۱۳۹۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، معادل ۱۱.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بانک مرکزی شاخص بهای تولید‌کننده را منتشر کرد. گزارشی که نشان می‌دهد تورم نقطه به نقطه تیرماه نسبت به میانگین تورم سالانه 93 کاهش داشته داشت. 

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصاد نیوز، در میان 9 گروهی که میزان تورم آنها محاسبه شده، بخش بهداشت با تورم نقطه به نقطه 30.8 و تورم میانگین 38 درصد بالاترین میزان تورم را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که با توجه به طرح تحول سلامت این انتظار می‌رفت که تورم این بخش کاهش یابد. کارشناسان معتقدند این افزایش هزینه درمان ممکن است به دو دلیل ایجاد شده باشد یا این افزایش هزینه با فرض این است که بیمار بیمه نبوده و یا آنکه کاهش بودجه طرح سلامت در سال جاری، منجر به افزایش هزینه‌ها شده است. 


بعد از بهداشت و درمان سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی، خدمات و هتل و رستوران بیشترین افزایش تورم سالانه را داشته‌‌اند. 

نکته قابل توجه در مورد تورم تولیدکننده این است که افزایش و یا کاهش تورم تیرماه نسبت به ماه قبل بسیار کم و محدوده یکی دو درصد بوده است. اما تورم نقطه به نقطه و میانگین به میزان زیادی افزایش یافته است. 
در یک سال منتهی به تیر ماه امسال که در گروه کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری ۷.۸ درصد، ساخت (صنعت) ۱.۴ درصد، حمل و نقل و انبارداری ۶.۱ درصد، آموزش ۱۲.۲ درصد، بهداشت و مددکاری اجتماعی ۳۰.۸ درصد، هتل و رستوران ۱۹.۳ درصد افزایش داشته است.

شاخص مذکور، طی چهار ماه اول سال جاری به میزان ۰.۷ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافت. این شاخص، در دوازده ماه منتهی به تیر ماه ۱۳۹۴ نسبت به دوازده ماه منتهی به تیر ماه ۱۳۹۳ معادل ۱۱.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.



ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها