Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نهایی‌‌شدن قانون رفع موانع تولید

دوشنبه، 26 مرداد 1394 | Article Rating
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اجرای قانون رفع موانع تولید از سوی این وزارتخانه گفت: تاکنون نیمی از آیین نامه های این قانون به تصویب دولت رسید و تا سه ماه دیگر اجرایی می شود.

محمدرضا نعمت زاده با بیان اینکه قانون رفع موانع تولید پیش از این در مجلس به تصویب رسید، اظهار کرد: این قانون دارای ۶۰ ماده بوده و بیش از ۳۰ آیین نامه در آن پیش بینی شده است و بنابراین وزارت صنعت به تدریج در حال تهیه آیین نامه های آن است.

نعمت زاده با بیان اینکه به نظر من حدود نصف آیین نامه به تصویب دولت رسیده است، افزود: هر هفته دستگاه های مختلف دولتی که مسئول اجرای تهیه آیین نامه شدند که برای تصویب نهایی نیاز به همفکری دارد.

وی تصریح کرد: شب گذشته، آیین نامه را با وزارت دادگستری و وزارت علوم و معاون علمی رئیس جمهور نهایی کردیم و مرتب در حال پیگیری هستیم و ظرف سه ماه آینده قانون رفع موانع تولید تکمیل و اجرایی می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: بعضی از این ها مانند وصول بانک ها از محل ذخیره ارزی که به تدریج در حال انجام است، نیاز به زمان دارد.

وی همچنین درباره یارانه بخش صنعت از محل طرح هدفمندی اذعان کرد: در بودجه مبلغی پیش بینی شده است ولی به علت کمبود وصولی عملا کاری انجام نشده است ولی امیدواریم امسال بخشی از آن پرداخت شود.

به گزارش استیل ایران به نقل از مهر، نعمت زاده با بیان اینکه امسال از محل پیشتیبانی صادرات ۵۰ میلیارد تومان دریافت کردیم، درباره مالیات بر ارزش افزوده نیز اظهار کرد: مالیات ارزش افزوده یک قانون است و از سه درصد شروع شد و سال به سال افزایش یافت و امسال به رقم ۹درصد رسید.

وی با اشاره به اینکه هم اصناف و هم واحدهای تولیدی و صادرکنندگان مشکلاتی دارند، بیان کرد: وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان امور مالیات ها که متولی این کارها هستند در حال تلاش هستند تا مشکلات را کمتر کنند ولی به هر حال قانون است و باید پرداخت شود.

وی گفت: در شرایط فعلی دولت تلاش می کند تا رونق ایجاد شود و رکود را نیز کم کند ولی فشار وصول در این بخش مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وزیر صنعت به همراه معاون اول رئیس جمهور صبح دوشنبه به مازندران سفر کرده است.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها