Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
افزایش موقت قیمت سنگ اهن
 

افزایش موقت قیمت سنگ اهن

دوشنبه، 26 مرداد 1394 | Article Rating

صادرات سنگ آهن از بندر تیانجین چین هفته گذشته به دنبال انفجارهای رخ داده دچار اختلال شد، ضعف تقاضای فولاد ممکن است افزایش قیمت رخ داده در بازار سنگ آهن را معکوس کند در حالی که قیمت سنگ آهن در پنج هفته گذشته تا حدودی بهبود یافته است و توانست خود را از پایین‌ترین سطح دستکم از سال 2009 تاکنون بالا بکشد. دلیل اصلی این رخداد نیز افزایش نسبی تقاضای میلگرد چین بوده و همچنین اینکه برخی از کارخانه‌های فولادسازی چین پیش‌دستی کرده و قبل از اجرای برنامه مقابله با آلودگی هوای دولت چین تولید خود را افزایش دادند.


به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، سنگ آهن با عیار 62 درصد تحویل در بندر کینگ دائو با افزایش 0.6 درصدی به تنی 56.74 دلار در هفته گذشته رسید که پنجمین رشد متوالی قیمت سنگ آهن را براساس آمار متال بولتن به ثبت رساند. قیمت سنگ آهن روز پنجشنبه از مرز 57.02 دلار نیز گذشت که بالاترین سطح از اول جولای تاکنون محسوب می‌شود.



به گزارش بلومبرگ، براساس اعلام گروه بانکی استرالیا و نیوزلند ضعف تقاضا در بازار داخلی فولاد چین باعث به راه افتادن موج قوی صادرات فولاد از چین شده است؛ به طوری که صادرات فولاد این کشور امسال تاکنون حدود 26 درصد افزایش یافته است.
تصاویر
  • افزایش موقت قیمت سنگ اهن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها