Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تحریک تقاضا عامل موثر خروج از رکود
 

تحریک تقاضا عامل موثر خروج از رکود

چهارشنبه، 28 مرداد 1394 | Article Rating

شرکت ملی فولاد ایران اعلام کرد: حل مشکلات ریشه ای در صنعت فولاد با تعیین یک متولی قدرتمند برای این بخش که بتواند مطالباتش را دنبال کند، به منزله یکی از راههای خروج از بحران است، درعین حال تحریک تقاضا به عنوان عامل موثری برای خروج از رکود محسوب می شود.

تحریک تقاضا در واقع می تواند عاملی تاثیرگذار برای خروج صنعت فولاد از رکود باشد و باید راهکارهای مربوطه نیز به دقت پیاده شود.
علی اصغر بهرامی به عنوان مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید معتقد است: موثرترین مولفه ها برای خروج بازار فولاد از رکود که می تواند موجب افزایش تولید شود آغاز فعالیت پروژه های عمرانی در کشور است.
وی افزود: اعمال تعرفه بر واردات یکی از راهکارهای مناسب برای شرایط فعلی به حساب می آید تا در برابر دامپینگ رقبا در بازار برخورد مناسب صورت گیرد.
این فعال بورس کالا یکی از ابزارهایی که می تواند در دوران رکود باعث تقویت بازار و معاملات شود را استفاده از ابزارهای نوین مالی می داند.
به گفته وی، خرید و فروش حواله برای فولاد که قدرت نقدشوندگی و همچنین شفافیت مالی بالایی دارد، می تواند در شرایط فعلی سطح معاملات فولاد را بالا ببرد.
بهرامی تجربه استفاده از اوراق گواهی سپرده کالایی در بخش کشاورزی که برای نخستین بار در بورس کالا راه اندازی شد، مثبت دانست و با بیان اینکه این تجربه را می توان برای میلگرد یا تیرآهن نیز به کار گرفت تا به این ترتیب معاملات از حالت فیزیکی صرف خارج شوند گفت: معاملات حواله ای ضمن اینکه به بازار حرکت می دهند باعث می شوند افرادی که مصرف کننده نهایی فولاد نیستند نیز به منظور سرمایه گذاری وارد این بازار شوند.
بهرامی تحرک معاملات، شفافیت، به روز شدن قیمت ها و روان شدن بازار را مزیت این شیوه دانست و افزود: بررسی این شرایط، امکان ارزیابی دقیق برای غلبه بر بحران دوساله صنعت فولاد را فراهم می سازد.
وزارت صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد: سال گذشته تولید فولاد خام 16.6 میلیون تن بود که نسبت به عملکرد 15.5 میلیون تن سال 92 رشد هفت درصدی را ثبت کرد.
همچنین میزان تولیدات فولادی در سال 93 با رشد دو درصدی نسبت به رقم 16.6 میلیون تن سال 92 به 16.9 میلیون تن رسید.
برنامه امسال دستیابی به 18 میلیون تن فولاد خام است و انتظار می رود مجموع تولیدات فولادی نیز به 19 میلیون تن بالغ شود.

تصاویر
  • تحریک تقاضا عامل موثر خروج از رکود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها