Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تولیدکنندگان فولاد کشور توانایی لازم برای پاسخگویی به نیاز کشور را دارند
 

تولیدکنندگان فولاد کشور توانایی لازم برای پاسخگویی به نیاز کشور را دارند

چهارشنبه، 28 مرداد 1394 | Article Rating

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران،میزان واردات تولیدات فولادی در سال گذشته را حدود دو میلیون تن ذکر کرد و گفت: طی چهار ماهه نخست امسال حدود 500 هزار تن تولیدات فولادی وارد کشور شد.

وی یادآور شد: تولیدکنندگان فولاد کشور اعم از بخش دولتی و خصوصی توانایی لازم برای پاسخگویی به نیاز کشور را دارند و در حالی که سالهای رونق پروژه های عمرانی به ویژه اجرای طرح مسکن مهر ناگزیر از واردات مقادیری از تولیدات فولادی بودیم، اما امروز علاوه بر تامین نیاز داخلی، سال گذشته بالغ بر 2.5 میلیون تن فولاد از کشور صادر شد.
براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید فولاد خام کشور سال گذشته با رشد هفت درصدی نسبت به سال 92 به 16.6 میلیون تن رسید و میزان تولیدات فولادی در سال 93 با رشد دو درصدی نسبت به سال ماقبل به رقم 16.9 میلیون تن رسید.
به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، طاهری زاده موضوع ابلاغیه تیر ماه وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با شیوه تعیین قیمت گندله و آهن اسفنجی را یادآور شد و با بیان این مطلب که شرایط بازار رکودی موجب تعیین این نرخ شده و در واقع وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه قیمت هیچگونه مداخله ای ندارد و نرخ در بورس تعیین می شود گفت: بررسی کارشناسانه در این زمینه به مدت بیش از یک سال صورت گرفت، هرچند امروز اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از این ابلاغیه پشتیبانی می کنند.
برابر ابلاغیه وزارتخانه یادشده قیمت فروش گندله سنگ آهن با خلوص 66 درصد برای مصارف واحدهای فولادسازی به قیمت 20 درصد ارزش شمش فولاد خوزستان تعیین شد و همچنین برای آهن اسفنجی نرخ 47 درصد قیمت شمش فولاد خوزستان با متوسط 91 درصد خلوص تعیین شده است.
براساس برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار است امسال میزان تولید فولاد خام به رقم 18 میلیون تن برسد و تولیدات فولادی نیز بالغ بر 19 میلیون تن خواهد شد.
وی تصریح کرد: سیاست دولت یازدهم در طول مدت زمان گذشته حمایت از تولید و بهره گیری از بالاترین ارزش افزوده بوده و بنابراین همه فعالان این عرصه باید برای روشن نگهداشتن چراغ تولید تلاش کنند.
طاهری زاده خاطرنشان ساخت: انجمن تولیدکنندگان فولاد برای دفاع از دیدگاه کارشناسی مطرح شده در روش تعیین قیمت گندله و آهن اسفنجی آمادگی دارد تا با منتقدین در این زمینه مذاکره نماید.
تصاویر
  • تولیدکنندگان فولاد کشور توانایی لازم برای پاسخگویی به نیاز کشور را دارند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها