Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
سهم 24 درصدی فولاد خوزستان از تولید فولاد کشور
 

سهم 24 درصدی فولاد خوزستان از تولید فولاد کشور

یکشنبه، 08 شهریور 1394 | Article Rating
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: طبق اعلام ایمیدرو تا پایان تیر سهم فولاد خوزستان از تولید فولاد کشور 24 درصد بوده است.

عبدالمجید شریفی با بیان اینکه چشم‌انداز تولید فولاد کشور تا افق 1405 افزایش تولید تا 55 میلیون تن است، اظهار کرد: تولید پایدار یکی از مشخصه‌های اصلی این شرکت است که در سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی کرده است، به طوری که سال گذشته با تولید 3 میلیون و 450 هزار تن فولاد رشد 51 درصدی را داشتیم که در 4 ماه امسال نیز تولید گندله 10 درصد، آهن اسفنجی 99 درصد و شمش 103 درصد افزایش داشته است. 

وی با اشاره به میزان تامین و خرید مواد اولیه شرکت از بازار داخل استان افزود: از سال 91 تاکنون به ارزش 1316 میلیارد تومان مواد اولیه مورد نیاز خود را از داخل استان خریداری کردیم به طوری که سال 91، 54 درصد خرید مواد اولیه، در سال 92، 63 درصد و سال 93، 88 درصد افزایش خرید از داخل استان داشته‌ایم. همچنین میزان خرید چهار ماه امسال نیز 839 میلیارد تومان بوده که 80 درصد یعنی معادل 665 میلیارد تومان آن از تولیدکنندگان داخل استان خریداری شده است.

شریفی عنوان کرد: سال 86 به ازای هر نفر نیروی شرکت 287 تن فولاد در سال تولید شد اما این عدد در سال 93 به 469 تن افزایش پیدا کرد.
وی درباره صدور محصولات شرکت نیز با بیان اینکه در این زمینه اولویت با تامین نیاز داخل است، گفت: سال گذشته، یک میلیون و 200 هزار تن صادرات به کشورهای عربستان، اردن، عمان، ترکیه، بنگلادش، تایلند، امارات، مصر، سریلانکا، سودان و پاکستان داشتیم، اکنون نیز 50هزار تن فولاد در انبارهای ما ذخیره شده و در صورت تقاضا به خارج از کشور صادر می‌شود.

به گزارش استیل ایران به نقل از دنیای اقتصاد، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به افتخارات شرکت فولاد خوزستان بیان کرد: فولاد خوزستان یکی از پیشگامان احیای تولید فولاد در کشور است که تاکنون بیش از 8 هزار قطعه را در استان و کشور بومی کرده است. وی در ادامه با بیان اینکه برای توسعه تولید و افزایش اشتغال در استان، فولاد شادگان با 610 میلیارد تومان هزینه در حال ساخت است، افزود: این طرح اکنون 86درصد پیشرفت دارد و قرار است به‌زودی به بهره‌برداری برسد؛ افتتاح این طرح 1200 نفر اشتغال برای منطقه به دنبال خواهد داشت.

شریفی در ادامه با اشاره به طرح‌های فرهنگی و ورزشی این شرکت علاوه‌بر تولید تصریح کرد: استادیوم ورزشی 30 هزار نفری با اعتبار 80 میلیارد تومان در حال ساخت است که 84 درصد پیشرفت دارد.
وی اظهار کرد: برای اجرای طرح‌های زیست محیطی و کاهش آلایندگی نیز 46 میلیارد تومان طرح در حال اجرا داریم که نمونه‌های آن حفاظت از کارون و تصفیه پساب صنعتی است.


تصاویر
  • سهم 24 درصدی فولاد خوزستان از تولید فولاد کشور
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها