Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
افت شدید قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی
 

افت شدید قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی

دوشنبه، 09 شهریور 1394 | Article Rating
کرباسیان با تاکید بر اینکه تا سال آینده توازن در بخش تولید کنسانتره و گندله برقرار و از خام فروشی سنگ آهن جلوگیری می‌شود، گفت: شاهد افت شدید قیمت سنگ آهن در بازارهای بین‌المللی هستیم؛ به گونه‌ای که نرخ این ماده معدنی از 187 دلار در سال 2012 به حدود 50 دلار به ازای هر تن رسیده است. همچنین قیمت آهن از هزار دلار به 460 دلار و نرخ فروش آلومینیوم از 1600 دلار به 1500 دلار رسیده است. 

وی با اشاره به اینکه کشور چین 50 درصد بازار را در اکثر صنایع معدنی در دست دارد، گفت: رکود حاکم در دنیا بر چین نیز تاثیر گذاشته و این کشور با تلاش بسیار توانسته میزان رشد خود را از 10 درصد به هفت درصد کاهش دهد لذا بر این اساس ارزش صادرات مواد معدنی مذکور به شدت افت پیدا کرده است. 
به گزارش استیل ایران به نقل از دنیای اقتصاد، رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی(ایمیدرو) در مورد چشم‌انداز صادرات مواد معدنی و قیمت آنها در بازارهای بین‌المللی گفت: پیش‌بینی می‌شود رکود حاکم تا سال 2017 ادامه پیدا کند. این در حالی است که در سال 2008 گفته می‌شد تا سال 2011 رکود به پایان می‌رسد و بعد سال 2014 به‌عنوان پایان رکود اقتصادی مطرح شد و اکنون سال 2017 عنوان شده است. 
وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر فقط آمریکا توانسته از رکود اقتصادی خارج شود اما برخی کشورهای اروپایی همچنان با مشکل مواجه‌ هستند و چین نیز در شرایط مشابه قرار دارد. 


تصاویر
  • افت شدید قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها