Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بررسی قیمت سنگ آهن در 6 ماه گذشته
 

بررسی قیمت سنگ آهن در 6 ماه گذشته

دوشنبه، 09 شهریور 1394 | Article Rating

تقاضای فولاد به عنوان بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن، در جهان بویژه در چین در هفته گذشته کاهشی بوده که سبب شده قیمت های آتی فولاد شانگهای به پایین ترین سطح خود برسد.

 

با این حال تجار و کارشناسان آنچنان دلگرم بهبود فصلی تقاضای فولاد چین در ماه های آینده نبودند و می دانستند رشد تقاضا آنچنان قدرتمند نخواهد بود تا بتواند سریعاً روند رو به نزول بازار را معکوس نماید و خریداران سنگ آهن نیز تمایلی برای خرید محموله های بازار نقد نشان نمی دهند.

مراسم سان و رژه پیش رو در پکن که موجب تعلیق و یا ایجاد محدودیت برای صنایع سنگین پیرامون خود به خصوص برای قطب فولادسازی چین یعنی استان هبی شده بود ، شوک مضاعفی را برای تقاضای سنگ آهن ایجاد نمود.

یک تاجر سنگ آهن از شانگهای می گوید برخی از کارخانه ها محموله های سلف را بر اساس قیمت های شناور کنونی بازار و همچنین به علاوه مقداری پریمیوم خریداری می کنند در حالی که این کارخانه ها معمولاً با قیمت های ثابت اقدام به خرید می کردند.

قیمت سنگ آهن برای تحویل فوری بندر تیانجین چین با یک افت 0.4 درصدی به 53.1 دلار در هر تن در روز چهارشنبه هفته گذشته رسید که این میزان پایین ترین سطح قیمت از 31 ژوئیه می باشد.

قیمت پایه نقد سنگ آهن نیز بعد از تجربه یک دوره پنج هفته ای قیمت بالای 56 دلار ، در این هفته با 6 درصد کاهش مواجه شد اما با این حال باز هم بالاتر از قیمت 44.1 دلار در ماه ژوئیه می باشد. 

در روز سه شنبه اکثر معاملات میلگرد بورس آتی شانگهای با رشد 0.8 درصدی بر روی 1969 یوآن (310 دلار) در هر تن بسته شدند.

به گزارش استیل ایران به نقل از معدن24، میزان مصرف فولاد چین معمولاً در ماه سپتامبر با شروع فعالیت های ساخت و ساز بعد از تعطیلات تابستانی با رشد فصلی مواجه می شد اما در حال حاضر تجار می گویند رکود اقتصادی موجود می تواند این رشد فصلی را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. 

تصاویر
  • بررسی قیمت سنگ آهن در 6 ماه گذشته
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها