Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

پیش‌بینی رشد اقتصادی ایران تا پایان امسال

دوشنبه، 16 شهریور 1394 | Article Rating

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به این‌که رشد اقتصادی از دهه 40 به بعد تقریبا هیچ‌گاه نرخ هشت درصد را تجربه نکرده است، گفت: شواهد نشان می‌دهد که تا پایان امسال رشد اقتصادی نه‌تنها افزایش پیدا نکند، بلکه کمتر هم شود.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، تیمور رحمانی ا اشاره به این‌که هدف دولت دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی تا پایان سال جاری است، اظهار کرد: مطلقا دستیابی به چنین رشدی امکان‌پذیر نیست، چراکه تقریبا بعد از دهه 40 تاکنون اقتصاد ایران به این رشد نرسیده است.

وی همچنین عنوان کرد: رشد اقتصادی سه درصدی برگشت به پیش از رکود محسوب می‌شود و حتی می‌توان گفت به رشد پیش از رکود نیز هنوز دست پیدا نکرده‌ایم.

این کارشناس اقتصادی درباره‌ تاثیر اجرای توافق بر افزایش رشد اقتصادی طی سال جاری خاطر نشان کرد: انتظار نمی‌رود که تاثیرات توافق روی اقتصاد طی امسال مشخص شود و ممکن است در سال آینده باعث رشد اقتصادی شود.

رحمانی با تاکید بر این‌که برای بروز نتایج توافق در اقتصاد، گذشت زمان قابل توجهی لازم است، تصریح کرد: فعلا شواهد نشان می‌دهد که به دلایل متعدد احتمالا تا پایان امسال رشد اقتصادی کاهش خواهد یافت.

وی درباره‌ این شواهد اظهار کرد: مهم‌ترین دلیل آن کاهش درآمد‌های نفتی است که تا پایان امسال ادامه دارد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها