Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تصویب برنامه اجرايي چشم‌انداز صنعت خودرو

پنجشنبه، 19 شهریور 1394 | Article Rating
سند اهداف و سياست‌هاي توسعه صنعت خودرو در افق ايران 1404، سال گذشته از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان ‌ابلاغ شد.
به گزارش ایسنا در اين سند پيش‌بيني شده که در چشم‌انداز افق ايران 1404، صنعت خودروي کشور بايد در جايگاه نخست منطقه‌اي، رتبه پنجم آسيا و رتبه يازدهم صنعت خودروي جهان قرار داشته باشد.
ايجاد پايگاه‌هاي ساخت خودرو با مشارکت خارجي، جذب سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي و ايجاد پايگاه مرکز طراحي،‌ آزمون و خدمات مهندسي خودرو در منطقه از جمله راهکارهايي است که در اين سند براي دستيابي به اهداف فوق پيشنهاد شده است.
طبق اين سند در سال 1404 بايد حداقل سه ميليون دستگاه خودروي سبک (سواري و وانت) در کشور توليد شود که دو ميليون دستگاه آن در بازار داخل به فروش رسيده و يک ميليون دستگاه نيز بايد صادر شود.

توليد حداقل 50 درصد از خودروهاي سبک با برند داخلي و صادرات قطعات يدکي به ارزش شش ميليارد دلار توسط قطعه‌سازان به بازارهاي خارجي از ديگر اهداف مدنظر در سند چشم‌انداز صنعت خودرو است.
همچنين در حوزه خودروهاي تجاري نيز در سال 1404 بايد حداقل 120 هزار دستگاه خودروي تجاري توليد شود که 90 هزار دستگاه آن به مصرف بازار داخلي رسيده و 30 هزار دستگاه آن صادر شود.
براساس جديدترين اخبار به دست آمده، برنامه‌هاي اجرايي صنعت خودرو براي تحقق اهداف پيش‌بيني شده در سند اهداف و سياست‌هاي توسعه صنعت خودرو در افق ايران 1404، در جديدترين جلسه شوراي سياست‌گذاري خودرو به تصويب رسيده و به شرکتها و سازمان‌هاي مرتبط ابلاغ خواهد شد.

Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/926976/#ixzz3lJQUi7J4
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها