Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
سرمایه گذاری در نورد از همان اول اشتباه بود
 

سرمایه گذاری در نورد از همان اول اشتباه بود

شنبه، 21 شهریور 1394 | Article Rating

نوردسازی چیست؟

در مقاطع فولادی نورد گرم (اکثر مقاطع موجود در بازار به این صورت تهیه می شوند) فولاد را گداخته کرده و خمیر فولاد گداخته شده را از بین غلتک‌های مخصوصی عبور می‌دهند تا مقطع دلخواه به دست آید و سپس آن را سرد می‌کنند. در مقاطع فولادی نورد سرد نیز ورق‌های فولادی آماده را خم می‌کنند و سپس آن را به شکل دلخواه در می‌آورند که البته این نوع مقاطع به ندرت در ساخت و سازها استفاده می‌شود.

به گزارش استیل ایران به نقل از دنیای معدن، رضا اشرف سمنانی با بیان اینکه افزایش مقطعی قیمت فولاد سرمایه‌گذاران را برای تزریق سرمایه در تولید نورد شتابزده کرد در حالی که این امر از ابتدا هم سوداور نبود، گفت: دستپاچگی سرمایه‌گذاران باعث شد بسیاری از سرمایه‌های زنجیره تولید فولاد وارد نوردسازی شود در حالی که چنین صنعتی برای بخش خصوصی ایران آینده‌دار نبودو طی این سال‌ها نوردسازان تحت هر شرایطی تکنولوژی‌های ضعیفی به ایران برای تولید نورد آوردند که چنین سرمایه‌گذاری برای تامین مواد اولیه فولاد اشتباه بود.

اشرف‌سمنانی با بیان اینکه در حال حاضر نوردسازان با بهره‌وری پایین کارخانه‌های خود را اداره می‌کنند، گفت: تولید نورد در ایران سودآور نیست و سرمایه‌گذاری در آن بازدهی خوبی ندارد و در آینده به دلیل همین مسائل نوردسازی در ایران خاتمه پیدا می‌کند زیرا صنعتی که توجیه اقتصادی نداشته باشد در زنجیره تولید فولاد عمرطولانی ندارد.

تصاویر
  • سرمایه گذاری در نورد از همان اول اشتباه بود
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظرات

شنبه, 21 شهریور,1394

مسعودمحمد

ضمن سلام خدمت جناب آقای مهندس اشرف پدر صنعت فولاد الیاژی ایران همانطور که قبلا جنابعالی اظهار فرموده اید یک استثنائ وجود دارد و آن نورد فولادهای مخصوص و آلیاژی است که دارای ارزش افزوده بالاتری نسبت به نورد فولادهای کربنی وساختمانی میباشد.

یکشنبه, 22 شهریور,1394

مدیر سایت

با سلام
ضمن تایید گفته جنابعالی، در یک بازه زمانی اجازه حضور بخش خصوصی در حلقه های بالای زنجیر تولید فولاد داده نمی شد. ضمن اینکه در بخش های دیگر به جز فولاد سازی و نورد، هزینه اجرای یک طرح بسیار بالاست و در اشل های اقتصادی نیاز به همراهی و مشارکت بخش های عمومی و یا تسهیلات ویژه از بانکهاست.

نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها