Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تاسیس طرح های جدید فولادی توجیح اقتصادی ندارد
 

تاسیس طرح های جدید فولادی توجیح اقتصادی ندارد

دوشنبه، 23 شهریور 1394 | Article Rating

مدیر عامل فولاد کاویان با تاکید بر رکود سنگین و کمبود نقدینگی بازار فولاد گفت: بازار داخلی توان بازیابی خود را ندارد و تا زمانی که سرمایه‌گذار خارجی وارد صنعت و خصوصا فولاد نشود شاهد تحولی جدی در این حوزه نخواهیم شد. 


وی در ادامه افزود: ورود سرمایه‌گذار خارجی علاوه بر تزریق نقدینگی به کشور باعث می‌شود تا برای حضور در بازار‌های جهانی کیفیت محصولات داخلی را ارتقا داده و هزینه‌های تولید را کاهش دهیم.


 وی در پاسخ به این پرسش که دولت چه اقدامات حمایتی می‌تواند برای بازار فولاد انجام دهد، گفت: پرداخت یارانه صنعت و کاهش نرخ بهره‌های بانکی از جمله اقداماتی است که در این شرایط می‌تواند به تولید‌کنندگان کمک کند؛ چرا‌که در حال حاضر با وجود کم بودن حجم سرمایه در گردش آنها امکان دریافت تسهیلات به دلیل بالا بودن نرخ بهره بانکی وجود ندارد. 


وی همچنین تاکید بر درخواست بازنگری طرح جامع فولاد عنوان کرد: دولت این نکته را توجه داشته باشد که در حال حاضر تولید‌کنندگان اغلب بین 10 الی 50 درصد ظرفیت اسمی مشغول به فعالیت هستند و به دلیل بالا بودن هزینه‌های تولید صادرات نیز با قیمت‌های کمتر از فروش داخلی صورت می‌گیرد، باید دید افزایش حجم تولید به صلاح است یا خیر و همچنین دز این مقطع زمانی بهتر است در ابتدا نیاز‌های تولید‌کنندگان فعلی مد نظر قرار گیرد، ظرفیت آنها به 100درصد برسد، سپس برای ایجاد واحد‌های جدید ارز پرداخت شود. این موضوعی است که متاسفانه در نظر گرفته نمی‌شود و در همین شرایط رکودی به برخی برای تاسیس واحد فولادی ارز تعلق گرفته است. 


حاجی شفیعی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از این طرح‌ها که با وام‌های کلان ارزی تاسیس شده‌اند، در حال حاضر از توجیه اقتصادی برخوردار نیستند. برخی از مجوز‌ها هم مربوط به سال‌های گذشته است، اما در همین اواخر از وزارتخانه مجوز وام ارزی، آب، برق و سایر تسهیلات را دریافت کرده‌اند.



منبع:دنیای اقتصاد

تصاویر
  • تاسیس طرح های جدید فولادی توجیح اقتصادی ندارد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها