Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت طلا به ۱۱۰۸ دلار رسید

دوشنبه، 23 شهریور 1394 | Article Rating
در حالی که سرمایه گذاران در انتظار نشست فدرال رزرو در اواخر هفته جاری هستند تا اطلاعات شفافی را از زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا به دست بیاورند، طلا روز دوشنبه در نزدیکی پایین ترین رقم یک ماهه اخیر داد و ستد شد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 0.3 درصدی در روز جمعه، امروز نیز 1 دلار کاهش یافت و به 1108 دلار رسید. قیمت فلز زرد در جلسه قبل به 1098 دلار و 35 سنت رسید که پایین ترین رقم از 11 اوت تاکنون بود.
نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا که بسیاری منتظر شنیدن نتایج آن هستند روز چهارشنبه آغاز خواهد شد. بسیاری انتظار دارند که تا زمان انتشار بیانیه پایانی این نشست در روز پنجشنبه، تجار از هرگونه معامله مهم خودداری کنند، اما قیمت ها ممکن است به دلیل تداوم بلاتکلیفی در بازار باز هم کاهش یابد.
جیمز استیل، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «اگر فدرال رزرو تصمیم بگیرد نرخ بهره را افزایش ندهد، ما شاهد افزایش قیمت طلا خواهیم بود.»
«میزان این افزایش ممکن است بستگی به این داشته باشد که بازارهای بورس و بازارهای ارز چگونه به تصمیمات فدرال رزرو واکنش نشان می دهند.»
بلاتکلیفی در مورد زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا، امسال به قیمت طلا آسیب زده است.
طلا در طول سال های گذشته از پایین بودن نرخ بهره منتفع شده است. نرخ پایین بهره، هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش می دهد و ارزش دلار که کالاهایی مانند طلا بر اساس آن قیمت گذاری می شوند را پایین می آورد.
به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی در چین، آمارهای اقتصادی پرفراز و نشیب و آشفتگی در بازارهای مالی تردیدها در مورد زمان افزایش نرخ بهره را افزایش داده است. پیشتر تصور می شد که این اتفاق در ماه جاری بیفتد.
آمارهایی که روز جمعه منتشر شد نشان داد که احساس مصرف کننده در آمریکا در اوایل ماه سپتامبر به پایین ترین رقم خود در طول یک سال اخیر رسیده و قیمت مصرف کننده در ماه اوت ثابت بوده است. این آمارهای ضعیف اقتصادی ممکن است بر تصمیم این هفته فدرال رزرو آمریکا تاثیر منفی بگذارد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها