Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تشریح چشم‌انداز بازار سنگ‌آهن
 

تشریح چشم‌انداز بازار سنگ‌آهن

ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394 | Article Rating

بهرام شکوری نایب رئیس انجمن سنگ آهن به بیان چشم اندار بازار سنگ اهن پرداخت و اظهار کرد: این روزها پیش‌بینی درباره آینده بازار سنگ‌آهن کار سخت و دشواری است. زیرا فعالان معدنی از یک طرف با بحران بازار جهانی روبه‌رو هستند و از سویی دیگر در داخل کشور با مالیات‌های مختلفی مواجه‌ می‌شوند که به دلیل کاهش درآمدهای خود قادر به پرداخت آنها نیستند. 

شکوری با بیان اینکه باید در وضع مالیات تجربه‌های موفق کشورهای معدن‌خیز را هم ایران دنبال کند، گفت: شیلی کشور موفقی برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه معادن خود بوده و باید برای اصلاح قانون حق‌الارض متوجه شویم این کشور چه راهی را رفته و کشورهای دیگر مانند استرالیا، کانادا و برزیل چه کاری در این راستا انجام داده‌اند. حتی می‌توان وضع هر قانونی از سوی سازمان‌های محیط زیست و منابع طبیعی را با توجه به این الگوها تدوین کرد. 

عضو هیات مدیره خانه معدن در ادامه با بیان اینکه پیش‌بینی از بازار سنگ‌آهن این روزها بسیار کار سختی است، گفت: مراجع بین‌المللی بسیاری از جمله صندوق بین المللی پول و بانک جهانی پیش‌بینی که قیمت سنگ‌آهن داشته‌اند مبنی بر این بوده که تا سال 2017 اتفاقی در روند قیمت سنگ‌آهن نخواهد افتاد و در دو سال آینده قیمت آن مقداری افزایش پیدا می‌کند اما شیب این افزایش بسیار ملایم است. در نتیجه این دو سال فرصتی است که اغلب معدنکاران به سمت فرآوری در داخل کشور بروند.

او افزود: برای ایران بازار بزرگ مصرفی در منطقه وجود دارد، گرچه تولید 55 میلیون تن فولاد رقمی خیالی است اما با توجه به اینکه منابع انرژی و سنگ‌آهن بسیاری موجود داریم باید در جهت تحقق چنین تولیدی حرکت کنیم. نیروی انسانی و سرمایه فراوان باید برای توسعه زنجیره ارزش بکار گرفته شود و با تکامل یافتن مراحل ارزش‌افزوده سنگ‌آهن بازارهای صادراتی را در دو سال آینده تصاحب کنیم چرا که بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری الان است و توصیه ما به مدیران واحدهای کوچک معدنی این است که فضا را برای سرمایه‌گذاری مساعد ببینند و وارد شوند. 

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز، شکوری در آخر افزود: تزریق سرمایه در بازار سنگ‌آهن سال 2017 رونق می‌گیرد زیرا استدلال بنده این است که همیشه قیمت مواد معدنی در صد سال گذشته سینوسی بوده و تجربه ثابت کرده که در هر حوزه‌ای رکود بوده پس از مدتی رونق حاصل شده اما معمولا با توسعه‌یافتگی کشورها و تحولات در بازارها فاصله دوره‌های رونق با هم زیاد است. به فعالان معدنی توصیه می‌کنم نگران رکود بازار سنگ‌آهن نباشند زیرا با وقفه یکی دو ساله رونق به این بازار بازمی‌گردد. در این دوره دو ساله می‌توانیم اکتشافات معدنی کشور را توسعه دهیم و سرمایه‌های جدید را وارد معادن سنگ‌آهن کرد.

تصاویر
  • تشریح چشم‌انداز بازار سنگ‌آهن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها