Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت نفت کاهش یافت

ﺳﻪشنبه، 24 شهریور 1394 | Article Rating
در حالی که ضعف اقتصادی در آسیا تداوم یافته است، قیمت نفت برنت امروز برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت، در حالی که پس از انتشار گزارشی در مورد کاهش هفتگی حجم ذخایر نفت خام آمریکا، قیمت نفت این کشور افزایش داشت.
موسسه اطلاعاتی جن اسکیپ برآورد کرده که حجم ذخیره نفت در کوشینگ اوکلاهاما، در هفته گذشته 1.8 میلیون بشکه کاهش داشته است. امروز قرار است گزارش هفتگی انستیتوی نفت آمریکا نیز منتشر شود، در حالی که گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 15 سنت افزایش به 44 دلار و 15 سنت رسید. اما قیمت نفت برنت به دلیل آمارهای اقتصادی ضعیف از آسیا 6 سنت کاهش داشت و به 46 دلار و 31 سنت رسید.
موسسه انرژی اسپکتس نوشت: «با توجه به کاهشی بودن تقاضا در آسیا نه تنها به دلیل آمارهای اقتصادی ضعیف چین بلکه به دلیل افزایش ریسک های سیاسی در کشورهایی نظیر چین، مالزی و تایلند، چشم انداز بازار نفت همچنان تیره و تار است.»
بر اساس نظرسنجی از تحلیلگران اقتصادی، اعتماد مصرف تولید کنندگان ژاپنی در ماه سپتامبر، بیشترین کاهش در یک سال اخیر را تجربه کرد و به پایین ترین رقم در 8 ماه اخیر رسید و پیش بینی می شود با توجه به تشدید ضعف اقتصادی ناشی از وضعیت آشفته چین، این وضعیت تشدید شود.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، در چین، در حالی که دولت این کشور تلاش دارد رشد اقتصادی را احیا کند، میزان هزینه کردهای مالی در ماه اوت نسبت به مدت مشابه سال قبل 25.9 درصد افزایش یافت، اما بازارهای بورس از این افزایش تاثیری نپذیرفتند و شاخص های مهم بورس این کشور حدود 4 درصد کاهش داشتند.

موسسه مشورتی وود مکنزی، در یادداشتی نوشت: «در نیمه نخست سال 2015، رشد رسمی تولید ناخالص داخلی چین نسبت به سال گذشته 7 درصد بود. رقم رسمی رشد اقتصادی در تضاد آشکار با رشد تقاضا برای کالا قرار دارد که در سال 2015 ضعیف بوده است.»
انرژی اسپکتس در ادامه می نویسد: «بازار نفت همچنان با فزونی عرضه مواجه است، اما سرعت افزایش ذخیره نفت در حال تعدیل شدن است.»
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها