Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

سرمایه گذاری مردمی در بخش صنعت، شتاب بخش توسعه صنعتی است

چهارشنبه، 25 شهریور 1394 | Article Rating

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری های گسترده مردمی در بخش صنعت، روند توسعه صنعتی را شتاب می بخشد.

بهروز نعمتی تسریع در اجرایی شدن قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار را یکی از بسترهای لازم برای حضور مردم در سرمایه گذاری های صنعتی برشمرد و افزود: درست اجرا کردن اصل 44 قانون اساسی نیز بستر لازم را برای فعالیت های مردم در اقتصاد فراهم خواهد کرد.
وی حضور مردم یا همان بخش خصوصی در فعالیت های صنعتی را برای توسعه کشور ضروری عنوان و تصریح کرد: اگر مردم در این عرصه ها حضور نداشته باشند رسیدن به چشم انداز توسعه صنعتی به راحتی امکان پذیر نخواهد بود. 
وی بااشاره به پتانسیل های کشور برای تبدیل شدن به یک قطب صنعتی که در چشم انداز 1404به آن تصریح شده، اظهار داشت: علاوه بر وجود مواد اولیه غنی ، برخورداری از نیروی اجرایی باتجربه در بخش صنعت، بخشی از پتانسیل لازم برای تحقق توسعه صنعتی است.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس تاکید کرد: با بهره مندی از تجربیات نیروهای متخصص در صنایع و معادن و رفع کاستی ها با کمک قوانین بالا دستی می توان درآینده به یکی از قطب های صنعتی جهان تبدیل شد.
وی با بیان اینکه قوانین خوبی در مجلس مصوب شده که می تواند در این زمینه راهگشا باشد، افزود: قانون حمایت از تولید، اصلاح بخشی از مقررات مالی دولت و قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار نمونه ای از قوانین خوب مجلس برای تحقق رویای صنعتی شدن کشور به حساب می آیند. 
به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، نعمتی با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت فردی صنعتی و آگاه به مسایل صنعت کشور است گفت: استفاده از تجربیات او فرآیند توسعه صنعتی شدن کشور را تسریع خواهد کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پتانسیل های کشور در بخش معدن و صنایع معدنی، افزود: برخوداری از تجربیات افراد فعال در این بخش نیز می تواند روند صنعتی شدن را تسریع دهد.
براساس برنامه چشم انداز بیست ساله، ایران باید به کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی، الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل تبدیل شود.
گفتنی است، رییس جمهور با هدف ایجاد زمینه لازم برای حضور مردم در فعالیت های اقتصادی اخیرا قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر ارتقای نظام مالی کشور را برای اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها