Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
احیای مستقیم فولاد شادگان تا انتهای سال به بهره برداری می رسد
 

احیای مستقیم فولاد شادگان تا انتهای سال به بهره برداری می رسد

شنبه، 28 شهریور 1394 | Article Rating

مدیرعامل شرکت فولاد پایا در حاشیه کنفرانس اهن و فولاد متال بولتن در کیش اعلام کرد که در صورت تامین زیرساخت‌ها این شرکت آمادگی دارد تا قبل از پایان سال جاری کارخانه احیای مستقیم فولاد شادگان را به بهره‌برداری برساند.

تفضلی ضمن بیان انتقاداتی  نسبت به نخستین کنفرانس اهن و فولاد ایران متال بولتن گفت: کنفرانس به لحاظ وجهه بین‌المللی خوب بود اما به صورت کلی کیفیت آن در حد متوسط بود و بیشتر سخنرانان آن هم ایرانی بودند و گزارش‌های آنها حول و حوش اهداف 1404 بود و بعضا در ارائه آمارها تناقضاتی وجود داشت. شاید بهتر بود که در این کنفرانس از سرمایه‌گذاران بیشتری دعوت می‌شد و محور گفت‌وگوها بیشتر جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی بود. در کنار این سخنرانی‌ها باید ورکشاپ‌هایی را برگزار می‌کردند و اتاق‌های فکر بیشتری را برای همکاری‌های دوجانبه ایجاد می‌کردند ولی به‌هرحال به صورت کلی برگزاری این کنفرانس به عنوان ایجاد یک برند و درخشش نام ایران در جهان خوب بود.


وی همچنین درباره اخرین وضعیت پروژه احیای مستقیم فولاد شادگان گفت: فولاد پایا در بخش احیای فولاد شادگان حضور دارد که ما در این بخش ارتباطی با بحث جریان فاینانس چین نداریم. این پروژه با تاخیراتی به احتمال زیاد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. یک مسیر بحرانی وجود دارد که باید توسط کارفرما تامین شود که آن هم تامین زیرساخت‌ها شامل آب و برق می‌شود اما در محدوده کاری ما، آماده هستیم تا کارخانه را ظرف دو ماه آینده راه‌اندازی کنیم. موضوع تامین زیرساخت‌ها در اختیار کارفرما بوده و باید خودش تامین کند.


تفضلی درباره اجرای پروژه های جدید فولاد پایا گفت: پروژه‌های دیگری هم وجود دارد اما به طوری کلی حجم کاری کم است. البته در حوزه ساخت به صورت مستمر با تمام فولادسازان در بحث تامین یدکی کار می‌کنیم اما در پروژه‌های بزرگ فعلا چون اطمینانی از بحث مالی نیست، جدی گرفته نمی‌شوند و در حال مذاکره هستیم.

منبع:ماین نیوز

تصاویر
  • احیای مستقیم فولاد شادگان تا انتهای سال به بهره برداری می رسد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها