Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
شش عامل مزیت رقابتی در صنعت فولاد
 

شش عامل مزیت رقابتی در صنعت فولاد

شنبه، 28 شهریور 1394 | Article Rating

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران در جریان برگزاری کنفرانس هن و فولاد ایران بل اشاره به اینکه اگر کشوری دارای شش عامل باشد مزیت رقابتی دز صنعت فولاد را دارد گفت: تامین امنیت سرمایه‌گذاری و ثبات در سیاستگذاری‌ها را یکی از مهمترین عوامل جذب سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی ایران دانست.


بهرام شکوری داشتن نیروی انسانی مجرب و تحصیل کرده را از دیگر عوامل برشمرد وگفت: ایران در این زمینه امتیاز بالایی دارد که البته متاسفانه از نیروی تحصیل‌کرده کشور به خوبی استفاده نمی‌شود و به همین دلیل بخش زیادی از آنها به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه یک عامل مهم دیگر در کشورهای دارای مزیت تولید فولاد است، عنوان کرد: ما حتی اگر موفق به جذب سرمایه‌گذاری خارجی نشویم، 200 میلیارد دلار نقدینگی در اختیار مردم داریم که با جذب درست آن می‌توانیم تحول بزرگی را در بخش معدن و صنایع معدنی کشور رقم بزنیم. براساس محاسبات ما کل ارزش سرمایه‌گذاری انجام شده در معدن و صنایع معدنی ایران از ابتدا تاکنون حدود 50 میلیارد دلار بوده است و بنابراین رقم 200 میلیارد دلار در اختیار مردم در کنار جذب سرمایه‌های خارجی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد که البته سرمایه شامل بخش تکنولوژی هم می‌شود که ایران در شرایط تحریم‌ها نیز به فناوری دسترسی داشت و بعد از رفع تحریم‌ها این دسترسی تسهیل نیز خواهد شد.

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران یکی دیگر از این مزیت ها را داشتن ذخایر و منابع غنی معدنی عنوان کرد و افزود: فقط 7 درصد از کل مساحت کشور اکتشاف شده و قطعا با اکتشافات در دست انجام میزان ذخایر معدنی کشور بسیار بیشتر هم خواهد شد. مزیت و عامل دیگر داشتن ذخایر انرژی مناسب است و ایران هم در حوزه نفت و هم در گاز عنوان دار در سطح جهان است.

وی همچنین داشتن بازار مصرف را یکی از عامل مهم دیگر در کسب مزیت در تولید فولاد برشمرد و عنوان کرد: در منطقه ایران و اطراف آن جمعیتی بالغ بر 460 میلیون نفر وجود دارد که تقاضای فولاد در آن بسیار بالاست. 


شکوری با تاکید بر نقش استراتژیک مدیریت گفت: عامل ششم نیز مدیریت است که باید بتوانیم از آن به خوبی بهره ببریم. 

او با اشاره به اینکه ایران تمام مزیت‌های لازم برای فعالیت در صنعت فولاد را دارد، اظهار کرد: در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی تامین امنیت سرمایه‌گذاران و ثبات در سیاستگذاری‌ها بسیار مهم است. اینکه سیاست‌های کشور در حوزه‌هایی مانند حقوق دولتی، مالیات‌ها و بهره مالکانه مدام تغییر کند، قطعا روی جذب سرمایه‌گذاران خارجی تاثیر منفی خواهد گذاشت. اگرچه داشتن ذخایر و منابع هم بسیار مهم است چرا که با وجودی که امنیت در آفریقا بسیار کمتر از ایران است اما شاهد سرمایه‌گذاری گسترده شرکت‌های اروپایی در این قاره هستیم.









منبع:ماین نیوز

تصاویر
  • شش عامل مزیت رقابتی در صنعت فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها