Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
رونق بازار فولاد نیاز به حمایت دولت دارد
 

رونق بازار فولاد نیاز به حمایت دولت دارد

شنبه، 28 شهریور 1394 | Article Rating

محمد خانداداش پور در حاشیه کنفرانس آهن و فولاد متال بولتن با بیان این مطلب که بستر خوبی برای جذب سرمایه گذار در زنجیره فولاد در حال آماده شدن است و در آینده البته نه چندان نزدیک شاهد حضور سرمایه گذاران در این بخش خواهیم بود گفت: پتانسیل کشور به لحاظ سرمایه گذاری در زنجیره فولاد زیاد است و ایران چه در بخش ذخایر معادن و چه در زمینه انرژی و نیروی انسانی امتیازات ویژه ای دارد و این امکانات بستر مناسب را برای جذب سرمایه گذار فراهم کرده است.

خاندادش پور با تاکید بر امنیت قطعی ایران که نسبت به سایر کشورهای منطقه دارا است ادامه داد: بنابراین می توان دید که از هر لحاظ، فضا برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در زمینه فولاد و زنجیره آن آماده است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت بازار فولاد و پیش بینی زمان خروج از رکود فعلی گفت: حرکات سینوسی در بازار فولاد همواره بوده و هست هرچند که  بحران فعلی بی سابقه است.

وی با اشاره به بحران 17 تا 18 سال گذشته در حوزه فولاد افزود: در آن زمان قیمت فولاد به پایین ترین سطح خود رسید که به اصطلاح کارشناسان در دره مرگ قرار گرفت.

خاندادش پور اظهار داشت: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بحران فعلی فولاد را برای 3 تا 4 سال آینده نیز ادامه خواهد یافت اما بعد از این مدت قطعا شاهد رونق بازار این محصول خواهیم بود.

وی راهکارهای پیشنهادی برای رونق بازار فولاد ایران را دو عامل عنوان کرد که بسته به سیاست های حمایتی دولت دارد و ادامه داد: این دو راه حل که از سوی دولت در حال پیگیری است یکی تحریک تقاضا در بازار است که از طریق فعال شدن بخش ساخت و ساز، مسکن و پروژه های عمرانی خواهد بود و دیگری افزایش تعرفه ها است که فولادسازان با جدیت در حال پیگیری آن هستند.

وی گفت: به اعتقاد تولیدکنندگان فولاد، ارقام در نظر گرفته شده درخصوص تعرفه واردات فولاد ارقام پایینی است درحالی که در سایر کشورها برای حمایت از تولیدات داخلی تعرفه های بالایی را وضع کرده اند اما در ایران عدد اثرگذاری را در بخش نعرفه ها تاکنون مشاهده نکرده ایم.

به گزارش استیل ایران به نقل از معدن24، وی در خاتمه نیز برگزاری کنفرانس های بین المللی نظیر کنفرانس آهن و فولاد متال بولتن را که اواخر هفته گذشته و برای نخستین بار در کیش برگزار شد را فرصت مناسبی برای فولاد کشور برشمرد و گفت: در آینده نزدیک می توان به حضور سایر کشورها بجز چین نیز در زنجیره ارزش فولاد امیدوار بود که البته تبدیل شدن این فرصت ها به سرمایه گذاری، کمی دور از انتظار است اما زمینه ها را برای جذب سرمایه گذار خارجی مساعد می کند و بخشی از این روند جذب به فضای مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها باز می گردد.

تصاویر
  • رونق بازار فولاد نیاز به حمایت دولت دارد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظرات

یکشنبه, 29 شهریور,1394

سیدعلیان- مدیر روابط عمومی انجمن

با سلام
متاسفانه بخش خصوصی در همچین محافلی حضور فعال نداره در صورتیکه باید بخش پر انگیزه جهت جذب سرمایه خارجی در این کنفرانس ها و نمایشگاه های خارجی حضور داشته باشد.

نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها