Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
نحوه اجرایی شدن پروژه اهن و فولاد قشم
 

نحوه اجرایی شدن پروژه اهن و فولاد قشم

یکشنبه، 29 شهریور 1394 | Article Rating
اسداله فرشاد در حاشیه کنفرانس آهن و فولاد ایران در جزیره کیش آخرین وضعیت پروژه عظیم آهن و فولاد قشم را تشریح کرد و در عین حال تحقق برنامه تولید 12 میلیون تن فولاد در استان یزد را شدنی دانست.


فرشاد در رابطه با کارنامه عملکرد ای واحد بیان کرد: تولید 5 ماهه نخست سال 1394 بالغ بر 311 هزار و 918 تن بوده است که برای مدت مشابه در سال گذشته این رقم 336 هزار و 270 تن بوده است که به دلیل رکود بازار و انجام تعمیرات سالیانه در مرداد ماه امسال تولید کمتری حاصل شد.



وی ضمن تاکید بر رکود و اجبار به مقابله با ان گفت: رکود حاکم بر صنعت فولاد، بیش از همه دامنگیر فولادسازان شده است و تولیدکنندگان سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی کمتر دستخوش نوسانات ناشی از این مسئله شده‌اند. با این حال، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان سعی دارد با فروش محصول خود با قیمت‌های مناسب و تعدیل یافته با فولادسازان همراهی کندو همچنین در شرایط رکود کنونی بازار، فولادسازان می‌توانند به بازارسازی برای صادرات محصولات خود به خصوص به کشورهای همسایه بپردازند. همچنین در راستای ارتقای بهره‌وری و بهبود شاخص‌های تولید گام‌های اساسی بردارند. البته دولت برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی باید واردات فولاد را با محدودیت‌های جدی مواجه کند.



مدیر عامل آهن و فولاد غدیر ایرانیان درباره اجرایی شدن پروژه آهن و فولاد قشم عنوان کرد: شرکت در شرف تاسیس توسعه فولاد قشم قرار است در سه فاز احداث شود که فاز اول آن شامل احداث اسکله 5 میلیون تنی، مگامدول احیا مستقیم 1.7 میلیون تنی و گندله‌سازی 5 میلیون تنی است. فاز دوم نیز شامل احداث نیروگاه 500 مگاواتی و دومین مگامدول احیا مستقیم 1.7 میلیون تنی و فولادسازی به ظرفیت 1.5 میلیون تن اسلب نازک در سال است و در فاز سوم نیز دومین اسکله 5 میلیون تنی و فاز دوم فولادسازی با ظرفیت 1.5 میلیون تن اسلب نازک در سال احداث خواهد شد. در حال حاضر تمهیدات لازم جهت تاسیس این شرکت به عمل آمده است و مشاور خارجی آن نیز انتخاب شده است. تامین مالی طرح نیز با پیش‌بینی تسهیلات ارزی و ریالی از منابع فاینانس و یا مشارکت‌های خارجی و نیز آورده نقدی سهامدار خواهد بود.



وی همچنین در خصوص پروژه های مشارکتی این واحد گفت: شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر برای احداث دو مگامدول احیا مستقیم 1.7 میلیون تنی به نام‌های گوهر و کوثر اقدام کرده است که طرح گوهر تا پایان شهریور به بهره‌برداری رسیده و طرح کوثر نیز تا پایان سال 1395 به اتمام خواهد رسید. 



فرشاد درباره زمان احداث پروژه گندله سازی بهاباد و جچزئیات ان گفت: طرح احداث گندله‌سازی بهاباد با ظرفیت 3.4 میلیون تن و سرمایه‌گذاری تقریبی 8000 میلیارد ریال از نیمه دوم سال 94 آغاز می‌شود. این پروژه هم‌اکنون در مرحله دریافت مجوزهای آب و برق و گاز، عقد قرارداد با پیمانکار و مشاور و آماده‌سازی زمین جهت تحویل به پیمانکار است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 1937 راه‌اندازی شود.



وی درباره اوضاع این شرکت پس از رفع تحریم ها افزود: با توجه به اینکه شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان ماده اولیه موردنیاز خود یعنی گندله را از تولیدکننده داخلی (شرکت معدنی و صنعتی چادرملو) تامین می‌کند و محصول تولیدی خود را نیز در داخل کشور به فروش می‌رساند، تحریم‌ها به طور مستقیم بر شرایط تولید و فروش آن تاثیر کمتری داشته است اما قطعا در دوران پساتحریم و با گشایش‌هایی که برای گشایش اعتبار ارزی صورت می‌پذیرد، برای تامین ماشین‌آلات و تجهیزات کارخانه گندله‌سازی از اروپا و نقل و انتقالات مالی آن تسهیل بهتری فراهم خواهد شد. همچنین در صورتی که شرکت قصد داشته باشد در سال‌های آتی به صادرات بخشی از محصول خود بپردازد، می‌تواند از این فرصت جهت بازارسازی برای توسعه محصول صادراتی خود سود جوید. گروه شرکت‌های آلمانی تحت چتر SMS ، با توجه به سوابق همکاری خود در ایران در دوره قبل از تحریم‌ها، مجددا ابراز تمایل شدید برای حضور در بازار ایران دارند که به اقبال آنان در ارائه پیشنهادات مطلوب برای پروژه‌ها و طرح‌های توسعه آتی آهن و فولاد کشور بستگی دارد.










منبع:ماین نیوز

تصاویر
  • نحوه اجرایی شدن پروژه اهن و فولاد قشم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظرات

چهارشنبه, 31 شهریور,1395

سلمان

سلام
انشالله که خداوند به شما قوت بده ، واقعا تلاش می کنید.

نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها