Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
صنعت فولاد خراسان رضوی نیازمند نقدینگی
 

صنعت فولاد خراسان رضوی نیازمند نقدینگی

یکشنبه، 29 شهریور 1394 | Article Rating
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ارتقا رتبه این استان در سرمایه گذاری صنعتی نیازمند سرمایه گذاری 100 هزار میلیارد ریالی در صنعت فولاد است.


راضیه علیرضایی افزود: خراسان رضوی بعد از تهران و اصفهان از حیث تعداد پروانه های بهره برداری و اشتغال صنعتی رتبه سوم کشور را دارد اما از نظر سرمایه گذاری بعد از استانهای اصفهان، تهران، خوزستان، مرکزی و بوشهر در جایگاه ششم قرار گرفته است و 95 درصد سرمایه گذاری صنعتی در این استان مربوط به صنایع کوچک با فعالیت بخش خصوصی است اما در استانهای مورد اشاره سرمایه گذاریها در بخشهای بزرگ صنعتی مانند پتروشیمی و صنایع وابسته و عمدتا دولتی می باشد. 

وی ادامه داد: حدود 100 هزار میلیارد ریال فقط در بخش سرمایه گذاری صنعت فولاد خراسان نیاز است که همه این میزان سرمایه گذاری در شهرستانهای محروم از جمله خواف، تربت حیدریه، تربت جام و تایباد و بخشی هم در نیشابور و سبزوار قابل تحقق است. 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در همین ارتباط معادن سنگ آهن سنگان با ذخیره قطعی 1،2 میلیارد تن یکی از بزرگترین ذخایر سنگ آهن در کشور است که میزان استخراج سالانه از آن حدود هفت میلیون تن می باشد و بر همین اساس به منظور دستیابی به هدف تولید 10 میلیون تن فولاد در خراسان رضوی و تبدیل این منطقه به قطب سوم فولادسازی کشور با توجه به وجود منابع سنگ آهن سنگان موضوع برقراری توازن در زنجیره فولاد استان در دستور کار سازمان صنعت و معدن قرار گرفته است.

علیرضایی در مورد طرح های این استان ادامه داد: برای دستیابی به این اهداف 11 واحد تولید کنسانتره با ظرفیت اسمی 22.2 میلیون، 10 واحد تولید گندله با ظرفیت 25.4 میلیون تن، 10 واحد تولید آهن اسفنجی با ظرفیت 9.4 میلیون تن، 9 واحد تولید شمش فولاد با ظرفیت 7.72 میلیون تن و شش واحد تولید نورد با ظرفیت اسمی تولید 3.7 میلیون تن در سال در خراسان رضوی اجرا شده است. 

وی درباره ی توسعه صنعت فولاد در این استان گفت: هم اکنون 22 طرح بزرگ فولادی با ظرفیت تولید سالانه 35 میلیون و 92 هزار تن در زمینه شمش فولادی، گندله آهن، ورق فولادی، مقاطع فولادی و کنسانتره آهن با سرمایه گذاری کلی 157 هزار و 290 میلیارد ریال و اشتغالزایی 14 هزار و 358 نفر در خراسان رضوی در دست قرار دارد که این طرحها در شهرستانهای نیشابور، سبزوار، خواف، رشتخوار، تربت حیدریه، تربت جام و بینالود در حال اجرا هستند و از این میان پنج طرح با سرمایه گذاری شرکت ایمیدرو در زمره طرحهای ملی محسوب می شوند. 

وی با اظهار رضایت از پیشرفت پروژه های مربوط به فولادسازی طی سال گذشته در خراسان رضوی ادامه داد: پروژه های صنعتی که اجرای آنها توسط شرکتهای سنگ آهن سنگان، توسعه ملی، فولاد شرق کاوه، فولاد خراسان، فولاد قائم امید نور، سنگ احیا سپاهان و نگین خلیج فارس در سال 93 در حد تحویل زمین بود اکنون بین 12 تا 63.5 درصد پیشرفت اجرایی دارند. 

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، علیرضایی گفت: در صورت بهره برداری از این پروژه ها سالانه 10 میلیون تن فولاد برای خراسان رضوی تولید خواهد شد که برای شهرستانهای محروم در چارچوب توازن توسعه، اشتغالزایی مطلوبی به همراه خواهد داشت. 

وی افزود: ظرفیت تولید فولاد در خراسان رضوی بیش از 64 میلیون تن در سال است که با اجرای کامل طرحهای در دست اجرای فولادی این ظرفیت افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

تصاویر
  • صنعت فولاد خراسان رضوی نیازمند نقدینگی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها