Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

معافیت 10درصدی مالیات برای شرکت های صنعتی

ﺳﻪشنبه، 31 شهریور 1394 | Article Rating

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: در جهت حمایت از صنعت و تولید، شرکت های صنعتی در صورت انجام تحقیقو توسعه، از 10 درصد معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.

علی اصغر توفیق روز دوشنبه در نشست تخصصی دو روزه معرفی تجاری سازی فناوری نانو در صنعت خودرو افزود: در ماده 31 قانون رفع موانع تولید که از ابتدای خرداد ماه سال جاری تصویب و در حال اجرا است، اعلام شده است شرکت هایی که حداقل پنج میلیارد ریال فروش حتی فروش ضایعات داشته باشند و کار تحقیق و توسعه نیز انجام دهند، از10 درصد معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.
وی بیان کرد: در این راستا به منظور فعال شدن واحد تحقیق و توسعه در شرکت های صنعتی و ارتباط نزدیک صنعت با دانشگاه، موافقت نامه ای بین چهار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت امور اقتصاد و دارایی منعقد شده است. 
توفیق اظهارکرد: برخلاف تصور عموم از رفع موانع تولید که شامل گمرک، عوارض شهرداری و مالیات است، قانون رفع موانع تولید شامل نبود آموزش، پژوهش، فناوری و خلاقیت در تولید تصویب و ابلاغ شده است، زیرا نبود این موارد در شرکت های صنعتی مانع از تولید می شود.
وی ادامه داد: براساس ماده چهارم این قانون، در صورت انجام تحقیق و توسعه درشرکت ها، دولت 50 درصد از هزینه پرداخت شده شرکت های تولیدی وصنعتی برای فعالیت های تحقیقاتی و توسعه ای را تامین می کند.
توفیق یادآور شد: به این منظور در ابتدای سال جاری مبلغ 20 میلیارد ریال از سوی دولت به این امر اختصاص داده شد.
وی گفت: از این اعتبار 70 درصد برای شرکت های دارای مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت و 30 درصد برای شرکت های دارای مجوز از وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است.

*** تصویب آیین نامه استقرار صنایع پیشرفته در کلان شهرها 
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برای رسوخ فناوری های پیشرفته در صنعت، روز گذشته آیین نامه استقرار صنایع پیشرفته در کلان شهرها در نشست هیات دولت تصویب شد و به زودی ابلاغ می شود.
توفیق با اشاره به اینکه توسعه فناوری نانو در دو بخش حاکمیتی و بنگاه ها انجام می شود، افزود: در بخش حاکمیت باید سیاستگذاری و برنامه ریزی، تسهیل در استقرار بنگاه ها و نیز توسعه و آموزش های کاربردی انجام شود، در بخش بنگاه ها نیز لازم است که فعالیت تحقیق و توسعه گسترش یابد و بنگاه ها با اتصال به زنجیره ارزش جهانی، به بازارسازی و آینده نگاری مبادرت کنند.

*** فعالیت تنها پنج درصد شرکت های فعال حوزه نانو در صنعت خودرو
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون 103 شرکت فعال در حوزه نانو در مرکز رشد فعال هستند، از این تعداد 237 شرکت تولید کننده محصولات نانو، 25 شرکت تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی، 72 شرکت خدماتی و 36 شرکت بازرگانی در حوزه نانو هستند.
توفیق بیان کرد: از این شرکت ها 33 درصد در زمینه نانو مواد، 17 درصد در زمینه بهداشت و سلامت ، 11 درصد در زمینه ساختمان سازی، 8 درصد در زمینه کشاورزی و 5 درصد در زمینه صنعت خودرو فعال هستند.
وی با اشاره به این که اگر استقبال صنایع خودروسازی از این فناوری بیشتر شود، درصد شرکت های فعال در این حوزه نیز افرایش خواهد یافت، افزود: باید دانشگاه در صنعت خودرو رسوخ کند و یکی از موارد آن، رسوخ فناوری نانو در صنعت خودرو است.
توفیق با اشاره به این که 21 هزار محقق در زمینه نانو فعال هستند و حدود 16 هزارمقاله isi در این زمینه ارایه شده است، افزود: فناوری نانوی ایران در دنیا جایگاه هفتم و در آسیا مقام پنجم و در بین کشورهای اسلامی رتبه اول را دارد.
در حاشیه کارگاه دو روزه معرفی تجاری سازی فناوری نانو در صنعت خودرو، نمایشگاهی نیز از این فناوری در صنعت خودرو دایر شده است.
نشست تخصصی دو روزه کاربردهای فناوری نانو در صنعت خودرو امروز دوشنبه 30 شهریور ماه با حضور علی اصغر توفیق معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و وحید احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز شد. 
این نشست با توجه به سیاست های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برای آشنایی بیشتر صنایع کشور با کاربردها و دستاوردهای داخلی این فناوری و بکارگیری آن در صنایع مختلف کشور و نیز در راستای تفاهم نامه منعقد شده بین معاونت پژوهشی وزارت صنعت و ستاد توسعه فناوری نانو در معاونت پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. 
معرفی فرصت های صنعتی و تجاری بکارگیری نانوپوشش های سخت و مقاوم در صنعت خودرو و نیز معرفی فرصت های صنعتی و تجاری بکارگیری نانوکامپوزیت ها در صنعت خودرو از جمله موضوع هایی است که در این نشست دو روزه به صورت مجزا مطرح می شود. 
اهمیت نانوپوشش ها و تقسیم بندی آنها بر اساس خواص نهایی بوجود آمده در قطعات خودرو، طبقه بندی نانوپوشش ها برحسب فناوری های ایجاد لایه نازک مورد استفاده در صنعت خودرو، مهمترین و جدیدترین موضوعات و چالش های مطرح در حوزه نانوپوشش ها و ارایه فناوری های نوین در حوزه نانوپوشش بر روی قطعات خودرو از جمله محورهایی است که در روز اول این نشست مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. 
آشنایی با خواص منحصربه فرد پوشش های نانوساختار سخت و مقاوم، کاربردهای صنعتی پوشش های سخت و مثال های تجاری شده آن در خارج از کشور و معرفی شرکت های تجهیزات ساز داخلی و توانمندی های ملی نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست دو روزه است. 
همچنین معرفی انواع نانوکامپوزیت و کاربردهای آنها همراه با نمونه های موفق داخلی، معرفی فرصت های صنعتی تجاری نانوکامپوزیت ها در صنعت خودرو، استفاده از نانوکامپوزیت های ضد میکروبی در قطعات داخلی خودرو، بکارگیری آمیزه های پیشرفته پلیمری در صنعت خودرو و نیز استفاده از ظرفیت های فناوری نانو در ابزارآلات و تجهیزات مربوط به خط تولید خودروهای سبک و سنگین، عناوین محورهایی است که در روز دوم این نشست بررسی می شود. 
در حاشیه این نشست نیز، نمایشگاه تخصصی محصولات مبتنی بر فناوری نانو در صنعت خودرو و صنایع وابسته به مدت سه روز از امروز 30 شهریورماه تا یکم مهرماه برپا است که طی آن آخرین دستاوردهای فناوری نانو در این حوزه در معرض دید علاقمندان و صنعتگران این حوزه قرار می گیرد. 
این نشست دو روزه امروز سه شنبه 31 شهریورماه پایان می یابد. 

منبع:ایرنا

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها