Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
احتمال توقف صادراتن سنگ آهن ایران از سال 2019
 

احتمال توقف صادراتن سنگ آهن ایران از سال 2019

شنبه، 04 مهر 1394 | Article Rating
رویترز به نقل از یکی از مدیران صنعت سنگ آهن کشور خبر داد صادرات سنگ آهن ایران به دلیل قیمت‌های پایین و نیاز صنعت فولاد داخلی به مواد خام بیشتر برای سه برابر کردن تولید تا سال 2025، ممکن است از سال 2019 متوقف شود.


کیوان جعفری تهرانی، مدیر امور بین‌الملل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران در حاشیه کنفرانس فولاد و مواد اولیه 2015 در شهر کینگدائوی چین با بیان این که ایران با صادرات 22 میلیون تن سنگ آهن در سال 2014، نهمین صادرکننده بزرگ جهان بود به رویترز گفت: صادرات سنگ آهن ایران از 23.6 میلیون تن در سال 2013 ممکن است امسال به 15 تا 16 میلیون تن و تا سال 2017 به کمتر از 10 میلیون تن کاهش پیدا کند و شاید از سال 2019 به بعد صادراتی وجود نداشته باشد.


کاهش 60 درصدی قیمت جهانی سنگ آهن در دو سال گذشته، باعث تعطیلی معادن پرهزینه در سراسر جهان از جمله ایران شده و سهم بزرگی از بازار چین را که بزرگترین مصرف کننده این ماده خام فولادسازی در جهان است، نصیب صادرکنندگان کم هزینه استرالیا و برزیل ساخته است که البته با توجه به نظرسنجی تحلیلگران در رویترز با توجه به اینکه دوران اوج مصرف فولاد در چین رو به پایان است و همچنین پیش بینی کرده‌اند سنگ آهن با عیار 62 درصد از قیمت 57 دلار در هر تن کنونی تا دو سال آینده به 50 دلار خواهد رسید.


به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، تهرانی در این باره گفت: تولید هدف گذاری شده فولادبرای رسیدن به 55میلیون تن فولاد به 159 میلیون تن سنگ آهن در سال نیاز دارد در حالیکه تولید سال گذشته تنها 45 میلیون تن بود.

براساس این گزارش، ایران درصدد جذب سرمایه گذاری خارجی به منظور کمک به استخراج میزان بیشتری سنگ آهن است. طبق گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا، ذخایر سنگ آهن ایران 2.5 میلیارد تن است که تقریبا سه برابر میزان ذخایر آفریقای جنوبی است که یکی از تولیدکنندگان بزرگ جهان است.



تصاویر
  • احتمال توقف صادراتن سنگ آهن ایران از سال 2019
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها