Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
آخرین وضعیت فعالیت های فولاد هرمزگان
 

آخرین وضعیت فعالیت های فولاد هرمزگان

شنبه، 04 مهر 1394 | Article Rating
شرکت فولاد هرمزگان از زمان بهره‌برداری که جزو فولادسازان جوان کشور محسوب می‌شود، از زمان بهره‌برداری تاکنون روند رو به رشدی را تجربه کرده است، هرچند در این بین مشکلاتی نیز بر سر راه حرکت این شرکت وجود داشته که مهمترین آن کمبود گندله به عنوان ماده اولیه اساسی کارخانه بوده است.


در همین راستا فولاد هرمزگان در تلاش است علاوه بر افزایش سهمیه گندله داخلی موردنیاز خود، پروژه ایجاد گندله‌سازی 5 میلیون تنی خود را نیز اجرایی کند که در فاز نخست این پروژه پس از بهره‌برداری 2.5 میلیون تن گندله تولید خواهد کرد.

محمد جعفر پارسی معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان در خصوص برنامه های ویژه این مجموعه گفت: با توجه به جایگاه فولاد هرمزگان در بازارهای داخلی و خارجی و بقا در شرایط موجود، مجهز شدن هرچه بیشتر به نظام‌ها و سازوکارهای مدیریت هزینه‌های تولید و پاسخگویی سریع به فرصت‌ها و تهدیدها از جمله سیاست‌های فولاد هرمزگان جهت تولید اقتصادی است. اجرای پروژه‌های مشترک و متنوع در زمینه‌های مختلف که منتج به تحول بنیادی در فعالیت‌ها می‌‌شود و از این طریق بهره‌وری لازم در زمینه‌های گوناگون نیروی انسانی، مواد اولیه، انرژی و توقفات، محیط زیست، ایمنی، تعمیرات در راستای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید ایجاد خواهد شد از جمله سیاست‌های تولید اقتصادی در فولاد هرمزگان بوده که به همین منظور با همکاری واحدهای مختلف و معاونت فناوری براساس قانون پارتو، مقرر شد کاهش هزینه‌ها مورد بررسی قرار گیرد. همچنین برای دستیابی به این امر علاوه بر راهکاری فوق، با تشکیل تیم‌های کاری شامل کمیته‌های تحول، گروه‌های کیفیت فراگیر، کنترل کیفی و نظام پیشنهادات پروژه‌های کاهش هزینه تعریف و پیگیری‌های لازم جهت حصول نتیجه انجام خواهد شد. بدیهی است اثربخشی و کارآمدی تیم‌های کاری، مستلزم داشتن روحیه کار تیمی است. همچنین با توجه به اینکه در شرایط امروز بقای بنگاه‌های اقتصادی تحت تاثیر کاهش هزینه‌های است، باید تلاش کرد با خرید بهینه مواد اولیه و انرژی و قطعات یدکی موردنیاز شرکت و همچنین کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری به سودآوری شرکت کمک کرد.



وی در خصوص مشکل تهیه گندله مورد نیاز این مجموعه و اقدامات انجام شده برای رفع این مشکل گفت: فولاد هرمزگان در سال جاری جهت تحقق برنامه یک میلیون سیصد و پنجاه هزار تنی خود به دو میلیون و سیصد هزار تن گندله نیاز دارد که با توجه به کیفیت مناسب گندله‌های داخلی و قیمت پایین تر آنها، سیاست‌گذاری بر جذب حداکثری گندله از منابع داخلی است. رایزنی با فولاد مبارکه جهت جذب حداکثری سهمیه فولاد مبارکه از منابع داخلی و اختصاص به فولاد هرمزگان، مذاکره جهت افزایش کیفیت گندله‌های وارداتی و طرح توسعه ایجاد واحد گندله‌سازی به ظرفیت 2.5 میلیون تن در سال قابل ارتقا به 5 میلیون تن از جمله برنامه‌های فولاد هرمزگان جهت تامین گندله‌های موردنیاز است.



پارسی در مورد وضعیت در حال حاضر فولاد هرمزگان بیان کرد: فولاد هرمزگان در ماه مرداد 94 با تولید 101638 هزار تن از ابتدای ماه به بالاترین میزان تولید ماهیانه در سال 94 دست یافت که نسبت به ماه مشابه در سال گذشته از رشد 8500 تنی برخوردار بوده است. امیدواریم با کنترل پروسه و کاهش توقفات اضطراری تولید را افزایش دهیم و با کنترل هزینه‌ها و کاهش مصارف، تولید را اقتصادی تر کنیم. از ابتدای بهره‌برداری میزان تولید اسلب در فولاد هرمزگان تا پایان مرداد ماه بيش از 3.450 هزار تن بوده و میزان تولید در سال 94 تا پایان مرداد ماه بيش از 475 هزار تن تختال رسیده است. همچنین متوسط تعداد ذوب‌های ریخته‌گری شده در روز 32 عدد است که برنامه‌ریزی جهت افزایش آن به 36 عدد انجام و اقدامات لازم جهت تحقق آن به عمل آمده است.



به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، وی همچنین در مورد محصولات این مجموعه گفت: با توجه به دامنه تکنولوژی فولاد هرمزگان در خصوص تولید گریدهای مختلف، فولاد هرمزگان در مدت زمان کوتاه از عمر تولید خود موفق به تولید گریدهای متنوع فولادی جهت تامین نیاز بازار داخل و صادرات به خارج از کشور شده است. تولید گریدهایی با دامنه کربن پایین‌تر از 0.05% از قبیل St12 و St22 جهت مصارف تولید ورق‌های گالوانیزه، حلبی و ورق‌هایی که به کشش عمیق در فرایند تولیدشان نیاز دارد، گریدهای پریتکتیک با دامنه کربن 0.07 تا 0.11 درصد و فولاد‌های با دامنه کربن 0.11- 0.2 جهت تولید ورق‌های با مصارف ساختمانی و فولاد‌هایی با کربن بالای 0.2 تا 0.5 درصد جهت تولید ورق‌های با استحکام بالا و همچنین تولید گریدهای میکروآلیاژ با استحکام بالا جهت تولید ورق‌های بدنه کشتی، مخازن CNG و لوله‌های انتقال نفت و گاز از جمله محصولات تولیدی در فولاد هرمزگان است. تولید اسلب‌های عریض جهت ساخت مخازن و لوله‌های انتقال نفت و گاز و همچنین تولید اسلب با ضخامت 200 و 250 میلی متر نیز از توانایی‌های فولاد هرمزگان در زمینه تولید فولادهای خاص است. شرکت فولاد هرمزگان دارای ظرفیت اسمی 1.5 میلیون تن تختال به ضخامت 200 و 250 میلیمتر، عرض 900 تا 2000 میلیمتر و طول 6000 تا 12000 میلیمتر است. همچنین این شرکت قادر به تولید محصولات میانی از قبیل یک میلیون و 650 هزار تن آهن اسفنجی در سال، 90 هزار تن آهک در سال، 7500 نرمال مترمکعب اکسیژن بر ساعت، 18000 نرمال مترمکعب بر ساعت نیتروژن و 120 نرمال مترمکعب بر ساعت آرگون است.

 

پارسی در آخر افزود: فولاد هرمزگان با در اختیار داشتن پرسنل جوان، پویا، متعهد و مستعد و با توجه به استفاده از دانش فنی فولادسازی‌های کشور از قبیل فولاد مبارکه و دسترسی به امکانات منطقه‌ای (مجاورت با مخازن عظیم گاز، مجاورت با مخازن سنگ آهن، وجود مجتمع بندری شهید رجایی، دسترسی به آب‌های آزاد، امکانات حمل و نقل جاده‌ای و ریلی)، یکی از مساعدترین مناطق برای تولید فولاد (اجرای طرح‌های توسعه شامل: افزایش ظرفیت تولید سالیانه، احداث واحدهای بالادستی و پایین‌دستی در زنجیره تامین صنعت فولاد از جمله گندله‌سازی، نورد گرم و نورد سرد و ...) است که امیدوارم با همکاری و مساعد همه سازمان‌های ذیربط شرایط جهت تحقق آن فراهم شود.

تصاویر
  • آخرین وضعیت فعالیت های فولاد هرمزگان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها