Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بازار فولاد و سنگ آهن در کوتاه مدت افق روشنی نخواهد داشت
 

بازار فولاد و سنگ آهن در کوتاه مدت افق روشنی نخواهد داشت

شنبه، 04 مهر 1394 | Article Rating

مصطفی موذن زاده، مشاور معاون اول رییس جمهور در حاشیه کنفرانس اهن و فولاد چین در مورد دستاوردهای این همایش گفت: بزودی طرحهای جدید تولید سنگ اهن در جهان وارد مدار تولید می شود و این موضوع برای بازار این کالا  مطلوب نیست.

وی تصریح کرد: شرکت های فولادی و سنگ اهنی بزرگ جهان تمایل زیادی برای انعقاد قراردادهای بلند مدت از خود نشان نمی دهند و شرکت فولادی چین تمایل دارند تا همچنان یومتال مبنای قیمت گذاری سنگ اهن باشد و از شاخص بورس سنگاپور که مبنای قیمتی استرالیا و برزیل است استقبال نمی کنند زیرا چینی ها به دنبال کاهش بیشتر قیمت سنگ اهن هستند تا هزینه های تولید فولاد را کاهش دهند.

موذن زاده افزود: تولید فولاد در چین به مرز زیان رسیده است در این راستا برخی از تولیدکنندگان فولاد در چین تولید را کاهش داده اند و در حال حاظر نیز واردات فولاد با کیفیت به چین دو برابر صادرات آن شده است و این موضوع برای این کشور خوشایند نیست بنابراین چینی ها به دنبال تولید و صادرات فولاد با کیفیت بالا خواهند رفت.

به گزارش استیل ایران به نقل از معدن24، مشاور معاون اول رییس جمهور گفت: بازار فولاد و سنگ اهن در کوتاه مدت مطلوب نخواهید بود چراکه تولیدکنندگان بزرگ سنگ اهن برنامه افزایش تولید را دنبال می کنند و به زودی یک واحد تولید سنگ اهن به ظرفیت 50 میلیون تن در چین راه اندازی می شود.

تصاویر
  • بازار فولاد و سنگ آهن در کوتاه مدت افق روشنی نخواهد داشت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها