Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
صادرات سنگ آهن  طی 5 ماهه نخست سال جاری 41 درصد کاهش یافت
 

صادرات سنگ آهن طی 5 ماهه نخست سال جاری 41 درصد کاهش یافت

یکشنبه، 05 مهر 1394 | Article Rating

طبق آمار گمرک ایران، از ابتدای فروردین تا پایان مرداد 94، 4 میلیون و 394 هزار تن سنگ آهن دانه بندی صادر شد که در مقایسه با میزان صادرات سنگ آهن دانه بندی در مدت مشابه سال گذشته (7 میلیون و 470 هزار تن)، از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب حدود 41 درصد و 67 درصد کاهش نشان می دهد که مجموع ارزش این میزان صادرات در 5 ماهه امسال، 156 میلیون و 345 هزار دلار بوده و در مدت مشابه سال گذشته، 476 میلیون و 368 هزار دلار بوده است. 


به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، در همین مدت 890 هزار تن گندله وارد کشور شد که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و 226 هزار تن)، حاکی از کاهش 27 درصدی است.

دلایل مختلفی نظیر افت شدید قیمت جهانی سنگ آهن ناشی از افت تقاضا و کاهش تولید فولاد جهانی به ویژه چین و توقف تولید برخی معادن داخلی سنگ آهن به دلیل عدم امکان رقابت در شرایط فعلی بازار مسبب این میزان کاهش صادرات سنگ آهن بوده است. 


پیش بینی می شود صادرات سنگ آهن در سال های آتی به دلیل احداث واحدهای تولید فولاد در کشور و در نتیجه کاهش خام فروشی باز هم کاهش یابد و به حداقل برسد و با بهره برداری از واحدهای جدید فولادی، بیشتر سنگ آهن تولیدی در داخل کشور مصرف شود. در این میان، ایمیدرو در زمینه پرعیار سازی سنگ آهن، 2 طرح فرآوری در معادن سنگ آهن جلال آباد (زرند کرمان) و چغارت (بافق یزد) را اجرایی کرده است.

تصاویر
  • صادرات سنگ آهن  طی 5 ماهه نخست سال جاری 41 درصد کاهش یافت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها