Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
پایین ترین سطح قیمت ستگ آهن در 2 ماه گذشته
 

پایین ترین سطح قیمت ستگ آهن در 2 ماه گذشته

چهارشنبه، 15 مهر 1394 | Article Rating
بررسی روند قیمت سنگ اهن نشان می دهد، بهای این ماده معدنی به پایین ترین سطح خود در دو ماه گذشته رسیده است.

رکود مقطعی کنونی در قیمت های سنگ آهن را نباید به عنوان شروع اصلاحات قیمت که پیش از این پیش بینی شده بود قلمداد کرد چراکه تحلیلگران این شرایط را ناشی از تأثیرات تعطیلات چینی ها می دانند.

در انتهای هفته گذشته قیمت صادراتی سنگ آهن بزرگترین معدنکار استرالیا به 53 دلار و 14 سنت در هر تن کاهش یافت که این قیمت کمترین میزان از ماه ژوئیه (جولای) است درحالی که سنگ آهن در دو هفته گذشته با قیمت 56 دلار در هر تن نیز معامله شده بود.

مارک پروان، مدیر فروش شرکت ANZ اظهار دارد که شرایط ایجاد شده در بازار سنگ آهن به دلیل شروع تعطیلات ملی چین و توقف فعالیت تجار چینی است و اگر به انبارهای کالای بنادر توجه شود دیده می شود که موجودی در دو هفته گذشته با جهش بالایی همراه بوده است و همچنین مدیر فروش ANZ ادامه می دهد که افت در میزان تقاضای فولاد نیز بر روی کاهش قیمت های سنگ آهن بی تأثیر نبوده است.

وی همچنین افزود که در دو ماه سپتامبر و اکتبر به ویژه در ماه اکتبر روند فعالیت بازار فولاد رو به کاهش بوده اما صادرکنندگان برزیلی و استرالیایی کماکان به صورت تمام وقت فعالیت می کنند.

به گزارش استیل ایران به نقل از معدن 24، به طور کلی می توان گفت که چهار ماه عرضه در برابر سه ماه تقاضا قرار گرفته شده است.

تصاویر
  • پایین ترین سطح قیمت ستگ آهن در 2 ماه گذشته
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها