Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
مدیریت جدی بازار میلگرد
 

مدیریت جدی بازار میلگرد

یکشنبه، 19 مهر 1394 | Article Rating

پس از تجربه موفق مدیریت بازار تیرآهن به نظر می رسد هم اکنون نوبت بازار میلگرد است تا توسط برخی تولیدکنندگان بزرگ مدیریت شود و باید منتظر ماند و دید که افزایش قیمت میلگرد نیشابور و ذوب آهن اصفهان در ضعف نقدینگی و رکود خرید می تواند موفق شود و یا خیر. 


پس از دو روز عدم اعلام قیمت و یا عدم تحویل میلگرد از کارخانه ذوب آهن اصفهان در هفته گذشته ، روز شنبه شاهد افزایش قیمت های پیشنهادی از کارخانه برای میلگردهای ذوب آهن اصفهان و فولاد نیشابور بودیم.


 که این وضعیت ، برای اولین بار در چند ماه اخیر به ثبت رسید و احتمال تلاش این دو تولیدکننده بزرگ را برای مدیریت بازار جدی تر کرده و ممکن است تجربه بازار تیرآهن ، در بازار میلگرد هم تکرار شود. 


این شرایط در حالی رخ داد که میلگرد قزوین به عنوان معرف قیمت این کالا در بازار تهران ، با کاهش 10 تومانی قیمت های خود یک شوک قیمتی را در ساعات آغازین فعالیت بازار به قیمت ها تزریق کرد که با کاهش قیمت شمش و افت قیمت های پیشنهادی بسیاری از تولیدکنندگان نوردی همراه شد.

با توجه به موارد فوق هم اکنون یک دوگانگی در بازار داخلی در حال تجربه شدن است که می تواند اختلاف قیمتی موجود را بین تولیدات مختلف افزایش دهد. 

در هر حال بالاتر بودن کیفیت تولیدات ذوب آهن و یا فولاد خراسان داده مهمی است که می تواند کالاها را در بازار گلچین کند. این وضعیت جدید در حالی تجربه شده که میلگرد نیشابور ( فولاد خراسان ) در روزهای اخیر با کاهش جدی قیمت های خود ، حتی باعث ورشکستگی و متضرر شدن برخی از فعالان بازار شده بود که نشان می دهد هم اکنون سیاست های فروش این تولیدکنندگان بزرگ با محوریت ذوب آهن در حال تغییر است. 

در نهایت باید گفت که در ساعات پایانی فعالیت بازار برخی از فعالان پر سابقه در بازار فولاد به جای فروش ، برای خرید پیشنهاد می دادند که نشان می دهد طرزفکر افزایشی در بازار بوجود آمده است.
تصاویر
  • مدیریت جدی بازار میلگرد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظرات

دوشنبه, 20 مهر,1394

mojtaba

با سلام .وقتی که در بازار تقاضایی وجود ندارد و دولت پروزه های عمرانی بودجه ندارد نگه داشتن این قیمت میلگرد چه توفیقی در فروش کارخانه دارد پس بهتره در مقطعی کوتاه مدت ریزش میلگرد ادامه پیدا کند و وقتی تقاضایی صورت کرفت قمیت نگهدارند با تشکر

نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها