Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
احنمال کاهش 30 درصدی تولید فولاد در سال آینده
 

احنمال کاهش 30 درصدی تولید فولاد در سال آینده

یکشنبه، 19 مهر 1394 | Article Rating
عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: رکود امروز صنایع فولادی در 50 سال گذشته بی سابقه بوده است به طوری که در حال حاضر بیش از 3 میلیون تن محصولات فولادی در کارخانجات دپو است که این رقم معادل 20 درصد نیاز کشور در یک سال است.


رضا شهرستانی با اشاره به اینکه رکود صنایع مادر از جمله فولاد و سیمان ارتباط نزدیکی با بودجه‌های عمرانی دارد، اظهار داشت: در حال حاضر هزینه‌های تولید فولاد بسیار گران است اما کشور چین با بکارگیری انرژی ارزان و مشوق های صادراتی با فروش ارزان محصولات خود در صدد تصاحب بازارهای بین المللی هستند به همین دلیل هنوز وضعیت بازار برای تولیدکنندگان مشخص نیست و برخی منتظر ارزانی دلار هستند و عده‌ای دیگر به دلیل مشکلات مالی قادر به فعالیت نیستند.


این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد اضافه کرد: براساس آمار در سال گذشته حدود 15 میلیون تن فولاد در کشور تولید شده است که مطابق برنامه‌ها به دلیل رکود بازار امسال حجم تولید فولاد به 12 میلیون تن خواهد رسید که این رقم کاهش 30 درصدی تولید را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، شهرستانی اظهارداشت: در حال حاضر هزینه‌های تولید فولاد بسیار گران است اما کشور چین با بکارگیری انرژی ارزان و مشوق های صادراتی با فروش ارزان محصولات خود در صدد تصاحب بازارهای بین المللی است.

تصاویر
  • احنمال کاهش 30 درصدی تولید فولاد در سال آینده
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها