Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلا همچنان در حال صعود

دوشنبه، 20 مهر 1394 | Article Rating
در پی افزایش انتظارات نسبت به تاخیر در افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو و تضعیف دلار، قیمت طلا در آغاز معاملات روز دوشنبه به بالاترین سطح هفت هفته اخیر خود رسید.

صبح امروز هر اونس طلا با رشد 0.7 درصدی نسبت به جلسه قبل، یکهزار و 165 دلار و 60 سنت معامله شد. این فلز روز جمعه و بعد از انتشار صورتجلسه نشست قانونگذاری ماه سپتامبر فدرال رزرو با افزایش 1.6 درصدی مواجه شده بود.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز از رویترز،‌ حجم معاملات در آسیا به دلیل بسته شدن بازار ژاپن به علت تعطیلات عمومی بسیار کم بود. بازار آمریکا نیز روز دوشنبه به دلیل تعطیلات بسته خواهد بود. با این حال، سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمار ایالات متحده در مورد تورم، میزان فروش خرده‌بازارها و تولیدات صنعتی در ادامه هفته هستند.


هووی لی تحلیلگر معاملات آتی فیلیپ اعلام کرد:‌ «ما انتظار نداریم که آمار اقتصادی آمریکا خیلی خوش‌بینانه باشد.  بنابراین دلار در این هفته می‌تواند با افت بیشتری مواجه شود که منجر به افزایش قیمت هر اونس طلا تا یکهزار و 180 دلار خواهد شد.»

با وجود گزارش ضعیف‌تر از حد انتظار اشتغال بخش غیر کشاورزی در اوایل ماه جاری و نگرانی ها در مورد اقتصاد جهانی، آمار اقتصادی ضعیف می‌تواند فشار را به فدرال رزرو برای به تعویق انداختن نرخ بهره افزایش دهد.

در حال حاضر بازار انتظار دارد که اولین افزایش نرخ بهره در یک دهه اخیر در اوایل سال 2016 اتفاق بیفتد. تاخیر در افزایش نرخ بهره می تواند منجر به حمایت قیمت طلا شود. همچنین عدم اطمینان در مورد زمان آن می تواند روی قیمت طلا در کوتاه مدت تاثیر گذار باشد.

استنلی فیشر نایب رئیس فدرال رزرو اعلام کرده است: «قانونگذاران فدرال رزرو همچنان افزایش نرخ بهره در سال جاری را محتمل می دانند ولی اگر فشار اقتصاد جهانی روی اقتصاد آمریکا بیشتر شود،‌ این تصمیم قابل تغییر خواهد بود.»

علاوه بر این،‌ خبرهایی از آفریقای جنوبی به گوش می‌رسد که کارگران معدن و اتحادیه‌های ساخت‌وساز اقدام به اعتصاب عملیات معادن طلای آنجلو، هارمونی و سیبانی کردند.

امروز در میان دیگر فلزات گرانبها، هر اونس پلاتین 710 دلار معامله شد و قیمت هر اونس پالادیوم با رشد 0.6 درصدی به 987 دلار رسید.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها