Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تحقق60 درصدی برنامه‌های صادراتی

ﺳﻪشنبه، 21 مهر 1394 | Article Rating
ولی الله افخمی راد پیش ظهر سه شنبه در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص دستاوردهای سال پایانی برنامه پنجم توسعه (1394) اظهار داشت: صادرات شش ماهه نخست از نظر وزن و ارزش به ترتیب 6 و 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می دهد.

به گزارش استیل ایران به نقل از  ایرنا، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: به لحاظ شرایط تحریم بانکی و وضعیت خاصی که کشور با آن مواجه است سال گذشته نیز نتوانستیم به اهداف پیش بینی شده برای صادرات غیرنفتی دست یابیم.

به گفته وی سال 1393 ارزش صادرات غیرنفتی بدون احتساب میعانات گازی 47 میلیارد دلار پیش بینی شده بود که با دستیابی به رقم 35 میلیارد دلار 74 درصد برنامه تحقق یافت.
افخمی راد اضافه کرد: در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی حدود 50 درصد برنامه تحقق یافت و نبود ضمانت نامه بانکی برای حضور در مناقصه ها، تامین پیش پرداخت و حسن انجام کار نیز از دیگر ضعف های فعالان بازار صادرات خدمات فنی و مهندسی بود که مانع از حضور موفق در این عرصه شد.
وی تصریح کرد: صادرات خدمات به لحاظ مشکلات بانکی با کاهش زیادی مواجه شد اما انتظار می رود با اجرایی شدن توافق برجام در سال جاری شرایط بهبود یابد و صادرات این بخش نیز از افزایش لازم برخوردار شود.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها