Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
راهكارهاي كنترل هزينه ها براي عبور از بحران جهاني فولاد
 

راهكارهاي كنترل هزينه ها براي عبور از بحران جهاني فولاد

ﺳﻪشنبه، 21 مهر 1394 | Article Rating
معاون بهره برداري فولاد مباركه در جلسه بررسي راهكارهاي عبور از بحران جهاني فولاد كه روز دوشنبه سيزدهم مهرماه در فولاد مباركه برگزار شد، با تاكيد بر اهميت بررسي راهكارهاي كنترل هزينه ها براي عبور از بحران جهاني فولاد اظهار كرد: كاهش هزينه ها، توليد اقتصادي و افزايش روزافزون كيفيت محصولات بايد بيش از گذشته در دستور كار قرار گيرد.


محمود ارباب زاده در حاشيه برگزاري اين جلسه گفت: با توجه به شرايط حاكم بر فولاد جهان و پيرو گزارش و سخنان موكدي كه دكتر سبحاني، مديرعامل فولاد مباركه در جريان برگزاري گردهمايي عملكرد شش ماهه شركت مطرح كردند، ضرورت داشت تا اطلاعات اين گزارش به طور ملموس تر با مديران و كاركنان نواحي توليد و پشتيباني در ميان گذاشته شود. 


وي ادامه داد: به اين منظور كارگروهي تشكيل شد و در قدم نخست تيم معاونت اقتصادي و مالي گزارش كاملي از هزينه هاي شركت در شش ماهه اول سال جاري و مقايسه آن با درآمد سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل و همچنين ميزان سوددهي فولاد مباركه در سه ماهه اول سال ٩٤را ارايه كرد. پس از آن با توجه به شرايط موجود، خطرات و نقاط بحراني كه ممكن است در آينده شركت را بيش از پيش تهديد كند، استخراج شد و در اين جلسه با حضور بيش از ٢٠٠ نفر از مسوولان، جنرال فورمن ها و كارشناسان دفاتر فني و خطوط توليد و تعميرات و سرويس ها، مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

وي با بيان اين مطلب كه كنترل هزينه ها در حوزه هاي معاونت خريد و بهره برداري از اهميت ويژه اي برخوردارند، تصريح كرد: كنترل و مديريت كردن خريدها، مصارف قطعات يدكي و تعميرات از يك سو و از سوي ديگر كاهش ضايعات، توليد محصولات ويژه و كيفي به شدت مي تواند شركت را در رقابت با ساير توليدكنندگان جهاني كمك كند. 


به گزارش استیل ایران به نقل از روزنامه اعتماد ارباب زاده در ادامه از تغيير احتمالي برخي استراتژي هاي فولاد مباركه در آينده نزديك خبر داد و گفت: با توجه به شرايط جهاني فولاد علاوه بر راهكارهاي فوق احتمالااستراتژي هاي فولاد مباركه بازنگري خواهد شد. 

وي با اشاره به سخنان مطرح شده از سوي دكتر سبحاني در كنفرانس بين المللي متال بولتن ايران و آمار ارايه شده در اين گردهمايي پيرامون مقايسه هزينه هاي توليد فولاد در كارخانه هاي فولادسازي جهان و مقايسه هزينه هاي فولاد مباركه با ساير رقبا خاطرنشان كرد: با توجه به استقبال جمع حاضر از موضوع مطرح شده در گردهمايي امروز كه در فولاد مباركه برگزار شد، خوشبختانه به نتايج مطلوبي دست يافتيم و در همين زمينه به طور شفاهي بيش از ٢٠ نظر عملياتي و به طور كتبي نيز نظرهاي مختلفي براي مقابله با اين بحران مطرح شد. ارباب زاده با تاكيد بر اين موضوع كه اين جلسه بيشتر روي حوزه معاونت بهره برداري متمركز شده، اضافه كرد كه در ادامه اين راه حتما جلساتي را با حضور كاركنان هر ناحيه در محل نواحي توليد به طور جداگانه خواهيم داشت و يقين داريم از آنجايي كه كاركنان فولاد مباركه كاملاانعطاف پذير هستند فلذا در اين شرايط هم به وظايف مشخصي كه براي پيشبرد اهداف شركت بر عهده دارند، به خوبي عمل خواهند كرد.

تصاویر
  • راهكارهاي كنترل هزينه ها براي عبور از بحران جهاني فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها