Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تعمیق رکود بازار سنگ آهن در سال آینده میلادی
 

تعمیق رکود بازار سنگ آهن در سال آینده میلادی

شنبه، 25 مهر 1394 | Article Rating
تحلیلگران پیش بینی میکنند با راه اندازی معادن جدیدی نظیر روی هیل و کامل شدن تولیدات این معادن، رکود بازار سنگ اهن در سال اینده میلادی بیشتر شود.

 مرکز پژوهشی و موسسه حقیقاتی BMI پیش بینی کرده که با توجه به ضعف تقاضای چین و تقویت دلار باید شاهد تضعیف قیمت های سنگ آهن نیز بود.

این موسسه تحقیقاتی در گزارش جدیدی اعلام کرد،معامله گران انتظار دارند در باقیمانده سال 2015 بهای سنگ آهن در محدوده 50 تا 60 دلار در هر تن رسیده و در سال 2016 به محدوده 45 تا 55 دلار برسد.

موسسه بی ام آی اعلام کرد، سهم بازار وارداتی توسط بی اچ پی، ریوتینتو و واله (عمده ترین تولیدکننده سنگ اهن برزیل که اقدام به تولید سنگ اهن کم هزینه کرده است) حفظ خواهد شد و این درحالی است که رشد مصرف فولاد چین تا سال 2019 سالیانه 1.3 درصد پیش بینی میشود.

بی ام آی معتقد است، تولیدکنندگان اصلی سنگ اهن همچنان به افزایش تولید خود خواهند افزود و این موضوع فشار بر روی رقبای پرهزینه را افزایش میدهد.

بی اچ پی، ریوتینتو و واله هر یک رکورد جدیدی را در تولید سنگ اهن در سال 2014 به ثبت رساندند و پیش بینی نیز می شود در فصول آتی این رشد تولید ادامه یابد.

اتفاق دیگری که رخ خواهد داد، ورود محموله های صادراتی روی هیل است که روانه بازار خواهد شد و سبب اشباع بیش از پیش مواداولیه تولید خولاد می شود.

گفتنی است این معدن با افزایش بهره وری در نظر دارد تا سال آینده به ظرفیت کامل برسد.

به گزارش استیل ایران به نقل از معدن 24، فورتسکیو نیز متعهد شده با وجود قیمت های پایین سنگ آهن، سهم خود از بازار صادراتی را حفظ کند و بعد از سقوط سهام آن به 2.23 دلار به ازای هر سهم، هفته گذشته سهام این شرکت با رشد 5.3 درصدی در بورس اوراق بهادار استرالیا به 2.30 دلار رسید.


تصاویر
  • تعمیق رکود بازار سنگ آهن در سال آینده میلادی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها