Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
افزایش سرمایه شرکت فولاد مبارکه
 

افزایش سرمایه شرکت فولاد مبارکه

یکشنبه، 26 مهر 1394 | Article Rating

مجمع عمومی فوق العاده شرکت فولاد مبارکه روز دوشنبه بیستم مهرماه با حضور 80 درصد سهامداران شرکت در محل سالن نگین نقش جهان برگزار گردید و طی آن افزایش سرمایه شرکت از 5000 میلیارد تومان به 7500 میلیارد تومان با اکثریت آرای سهامداران حاضر در مجمع به تصویب رسید.

در این مجمع دکتر سبحانی، رئیس مجمع، ضمن پاسخگویی به سؤالات سهامداران درخصوص افزایش سرمایه تصریح کرد: با توجه به احداث واحدهای فولاد سازی توسط شرکتهای معدنی، کمبود سنگ آهن و گندله، چالش اساسی فولادسازان خواهد بود که فولاد مبارکه با سرمایه گذاری در کنسانتره و گندله سازی سنگان براین چالش فائق خواهد آمد.

ایشان در پاسخ به سؤال نحوه تأمین آب و برق پروژه ها پاسخ داد: با توجه به مشارکت سرمایه گذاران مختلف در سنگان از جمله فولاد کاوه جنوب، پارسیان، فولاد خراسان با تشکیل شرکتی در این خصوص مباحث تأمین زیرساختهای لازم از طریق این شرکت انجام خواهد شد.

در این مجمع امیر حسین نادری، معاون اقتصادی و مالی شرکت، ضمن ارایه گزارش توجیهی افزایش سرمایه با مروری بر افزایش سرمایه سنوات گذشته شرکت، عنوان داشت:این افزایش سرمایه به میزان 2500 میلیارد تومان میباشد که 2000 میلیارد تومان آن از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و 500 میلیارد تومان از محل سود انباشته شرکت و جمعاً به میزان 50درصد سرمایه کنونی می باشد که با ثبت آن، فولاد مبارکه به بزرگترین شرکت بورسی به لحاظ سرمایه تبدیل خواهد شد.

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه هدف اصلی این افزایش سرمایه را تکمیل طرح توسعه سنگان شامل طرح توسعه کنسانتره ، طرح توسعه گندله به میزان 5 میلیون تن ؛ شرکت در افزایش سرمایه گل گهر و اصلاح ساختار مالی عنوان کرد.

مصارف سرمایه

شرح برآورد( میلیاردتومان )طرح توسعه کنسانتره1060طرح توسعه گندله850شرکت در افزایش سرمایه گل گهر60اصلاح ساختار مالی530جمع2500

ایشان در رابطه با محل افزایش سرمایه توضیح داد: این افزایش سرمایه از دو محل سود انباشته و آورده نقدی و مطالبات صورت می گیرد، به صورتی که از 2500 میلیارد تومان مبلغ افزایش سرمایه ، مبلغ 500 میلیارد تومان از محل سود انباشته یا سهام جایزه و مابقی به میزان 2000 میلیارد تومان از محل آورده نقدی و مطالبات می باشد. به این ترتیب با این مصوبه، سرمایه شرکت از 5000 میلیارد تومان به 7500 میلیارد تومان به میزان 50 درصد افزایش می یابد که 10 درصد آن از محل انباشته و 40 درصد دیگر از محل آورده نقدی و مطالبات است .

وی در رابطه با ظرفیت طرح توسعه سنگان افزود: این طرح از دو واحد تولید کنسانتره و تولید گندله هر کدام به ظرفیت 5 میلیون تن تشکیل شده که واحد گندله سازی تاکنون 70 درصد و واحد کنسانتره 15درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود از اواسط سال95 واحد گندله سازی و ابتدای 96 واحد کنسانتره سازی به بهره برداری برسد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، نادری نتایج اقتصادی طرح را توجیه پذیر اعلام کرد و افزود: براساس جریان وجوه نقد آزاد و با فرض نرخ تنزیل 25 درصد، ارزش فعلی خالص 461 میلیارد تومان، نرخ بازده داخلی 31.87 درصد و دوره بازگشت سرمایه 4 سال و سه ماه بوده و براین اساس طرح پذیرفته است.

معاون اقتصادی و مالی شرکت ضمن بیان مراحل ثبت افزایش سرمایه، این فرآیند را زمان بر و پیچیده خواندند و افزود: با توجه به الزامات قانونی مربوط به افزایش سرمایه شرکتها که در مواد 157 تا 198 قانون تجارت به آن اشاره شده، همچنین الزامات سازمان بورس و بازرس قانونی شرکت، در تمام مراحل افزایش سرمایه نیاز به اخذ مجوزات لازم بوده و همین امر باعث می گردد فرآیند افزایش سرمایه به طور طبیعی حدود 7 تا 8 ماه به طول بیانجامد که فرآیند آن در فلوچارت ذیل آمده است.

تصاویر
  • افزایش سرمایه شرکت فولاد مبارکه
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها